Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 9 hodinami | Petr Prokopec
Na dnešní dobu je to parádní auto, vlastně už výchozí provedení jím je. U nové ostré verze Mnichov navýšil výkon o dalších 50 koní, srazil hmotnost o 45 kilo a vylepšil i přítlak. To v Zeleném pekle znamená 13 sekund k dobru, což je skvělé, automobilka to ale mohla prezentovat trochu jinak.
S rekordy na Nordschleife to bývá složité. Majitelé okruhu sice postupem času upřesňují rozličná pravidla, ve výsledku je ale vždy na výrobcích, jak časy svých modelů prezentují. Volkswagen tak kupříkladu nedávno oznámil, že jeho Golf GTI v edici 50 Years zajel rekord Ringu. Jenže je to rekordně rychlý Volkswagen a dál nic - i v rámci své třídy zaostal třeba za Hondou Civic Type-R.
Dnes pro změnu se svou troškou do mlýna přichází BMW, které zveřejnilo čas nové M2 CS. Variantá odhalená na letošním Concorso d'Eleganza Villa d'Este dostala do vínku 530 koní, tedy o padesát víc, než má na kontě základní kupé. Oproti tomu pak byla také o 45 kilo snížena hmotnost a dorazil i kachní ocas navyšující přítlak. Auto není žádný krasavec ani nekompromisní sportovní model, už povinný automat s hydrodynamickým měničem a stále vysoká hmotnost dráždí. Mezi dnešními slepci je to ale jednooký král, což potvrdil i na Ringu, který zvládl za 7 minut a 25,5 sekundy.
Oproti standardnímu BMW M2 jde o zlepšení o 13 sekund. Nicméně nejde o nejlepší čas automobilky na slavném okruhu, o ten se sice taktéž postaral Jörg Weidinger, ovšem již před dvěma roky, když s M4 CSL dosáhl 7 minut a 18,1 sekundy. Proto mnichovští mluví o rekordu mezi kompaktními vozy. Tím ale tak trochu rozdmýchávají vášně, neboť do kompaktu má současné M2 už hodně daleko.
Druhé generaci totiž na délku naměříme 4,58 metru, na vahách pak vykazuje 1,7 tuny. To ovšem znamená, že M2 je stejně velké a těžké jako někdejší osmiválcová M3 generace E90. Zároveň o 20 centimetrů a 250 kilogramů překonává Porsche Cayman GT4 RS, které dosáhlo času 7:09,300. Či dokonce jen 7 minut a 3,121 sekund, pokud u toho byl paket Manthey Racing.
Tím nechceme M2 CS nikterak shodit, jeho rychlost je působivá a auto má přes veškeré kontroverze naše sympatie. Jen tu zkrátka nemáme rekord ani v rámci samotného BMW, ani v případě segmentu kompaktů, do kterého bychom navíc tento model ani neřadili. Klientele to ale rozhodně nevadí, nic víc řidičského už dnes nekoupí.



Nové BMW M2 CS je nesporně rychlé, ať už v přímce či na okruhu. Ale ať nám mnichovští netvrdí, že zajelo rekord mezi kompakty na Ringu, na to je vůz už moc přerostlý. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 9 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 8 hodinamiNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 9 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 10 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 11 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB