Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší Ferrari vyzvalo na souboj nejrychlejší motorku BMW, je to neskutečná řež dvou extrémních rychlíků
27.11.2022 | Petr Miler
Pokud jde o dynamiku, kterou můžete zažít ve strojích určených pro běžný provoz, nelze se dostat o mnoho dál než sem. Jsou to skutečně dva extrémy svého druhu, podle toho dopadl i jejich souboj - ve zrychlení si „po čuni” dali každý každému.
Diskuze mezi fandy aut a motorek v tom, co je rychlejší, jsou nekonečné. I když rozřešení nakonec není tak složité - auto má výhodu ve větší trakci při akceleraci a při brzdění, též zvládne větší přetížení v zatáčkách. Motorka těží hlavně ze spojení výkonu a hmotnosti a jakmile se dostane do situace, kdy dokáže svůj výkon přenést na povrch zemský, auto válcuje.
Tohle je ale teorie, kterou většina lidí bude v praxi poměřovat za pomoci docela normálních sportovních aut a docela normálních sportovních motorek. Mat Watson z Carwow sáhl po strojích jiného kalibru - na letišti vedle sebe postavil Ferrari SF90 Stradale a BMW M 1000 RR. Tedy skutečně to nejlepší, co obě značky na obou polích mohou dnes nabídnout.
BMW M 1000 RR je první motorka bavorské značky od divize M, jejíž litrový čtyřválec generuje až 212 koní výkonu, který pracuje s hmotností pouze 192 kilogramů. SF90 Stradale je složitější stroj - se spalovacím motorem spojuje 3 elektromotory, díky nimž disponuje i pohonem všech kol a celkově disponuje až 1 000 koní kombinovaným s hmotností 1 570 kg. Motorka je tedy ve zdánlivé výhodě, má víc koní než kilo, pořád ale platí výše zmíněné. A v určitou chvíli bude poměr 1 000 koní s aerodynamickým odporem auta lepší než 212 koní s aerodynamickým odporem motorky, to je další faktor, který se projeví ve vyšších rychlostech.
Jak tedy jejich srovnání vypadá v praxi? Podívejte se na to sami, stojí to za to. Jsou to dva letci, při startu z místa ale vítězí 1 000 koní na čtyřech kolech. Motorka na 400 metrech v závěru dotahuje, ale nedotáhne. S letmým startem už ale Ferrari překonává, byť ne až tak dramaticky. Při brzdění ovšem prohrává, třebaže znovu nikoli dramaticky. Mrkněte se na to - i když to dopadlo v podstatě podle očekávání, je to klání, které se nevídá.



Ferrari a jeho špičkové SF90... Foto: Ferrari



...vyzvalo na souboj nejrychlejší motorku BMW. Itálie zvítězila, ale jen v poměru 2:1. Foto: BMW
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 6 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
