Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší Porsche současnosti ukázalo svou drtivou dynamiku v běžném provozu
12.6.2020 | Petr Prokopec
Žádné auto od Porsche není pomalé, jedno z nich ale musí být nejrychlejší. V případě maximální rychlosti to platí o nové 911 Turbo S, která má jet až 330 km/h. V praxi to zvládá levou zadní.
Porsche 911 vždy představovalo jeden z etalonů mezi sportovními vozy, a to přesto, že Němci v předchozích letech drželi výkon svých pohonných jednotek oproti konkurenci poměrně při zemi. V rámci přímého zrychlení tak Porsche zaostávalo jak za italskou, tak za americkou či japonskou konkurencí. Jako celek ale auto fungovalo tak dobře, že na okruhu jste s ním mohli být rychlejší a přesto nijak netrpět jeho každodenním používáním.
Obecně to platí stále, slova o relativně nízkém výkonu jsou už ale dávnou minulostí. Nejvíce to platí o verzi Turbo S, která ve své poslední iteraci dostala do vínku 3,8litrový šestiválec se dvěma turby, 650 koňmi a 800 Nm točivého momentu. To jsou čísla na úrovni nejlepší konkurence a dynamika odpovídá - sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy a maximálka 330 km/h hovoří za vše.
Přiložené video právě tuhle mapuje v praxi, a to v běžném provozu na německém Autobahnu. Fascinující je nejen schopnost auta rozjet se až na tachometrových 332 km/h, ale také způsob, jakým se Porsche k této metě dopracuje. Dvoustovku totiž máte na tachometru po necelých deseti sekundách, třístovku pak po dvaadvaceti. Auta běžných smrtelníků přitom potřebují tutéž dobu na to, aby se dostaly na stovku či na přibližně stopadesátku.
Je ovšem třeba dodat, že Porsche si za tohle představení nechává královsky zaplatit. Turbo S je totiž k mání od 6 159 000 Kč, pokud si vystačíte s kupé. Za tuto částku přitom kromě již zmíněného dostanete také osmistupňovou automatickou převodovku, pohon všech kol či 128litrový přední a 264litrový zadní (to v případě sklopení sedadel) zavazadelník. Rychlost tedy není jedinou oblastí, ve které Porsche 911 kraluje. I přes dechberoucí zrychlení jde totiž i nadále o poměrně praktický supersport.


Kalup nového Porsche 911 Turbo S je opravdu neuvěřitelný, nejrychlejším Porsche současnosti není náhodou
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 36 minutamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 2 hodinamiFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
před 3 hodinamiŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
před 5 hodinamiPoslední pokus VW protlačit elektromobily působí hodně zoufale, jeho úspěchu nevěříme ani v nejmenším
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva