Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný
16.11.2018 | Mirek Mazal
Co si myslíte, že vidíte? 300koňový VW Golf R sedmé generace v celkem časté, tmavě šedé barvě? Chyba lávky, tohle je diesel, který si na R jen perfektně hraje.
Volkswagen už pátým rokem vyrábí excelentní Golf sedmé generace ve verzi R. V našem redakčním testu zaujal nejen svou rychlostí, kterou od vozu s výkonem 221 kW (300 koní) a točivým momentem 380 Nm (facelift přinesl ještě 10 koníků navíc a 20 Nm k dobru) tak nějak očekáváte, ale i bezchybnou každodenní použitelností a uživatelskou přívětivostí. Může to být pravý vlk v rouše beránčím, se kterým ráno odvezete děti do školy a odpoledne si s ním zařádíte na okruhu - obojí zvládne s velkou grácií.
Zrychlení na 100 km/h za 5,1 sekundy a nepopsatelná schopnost zvládat svou dynamiku klidně i v rychlostech přes 250 km/h v hávu rodinného hatchbacku ale nevyjde zrovna lacino. Auto stojí více jak milion korun a provozní náklady též nepatří k nejnižším. Jeho motor je sice relativně úsporný, 300koňový potenciál s krátce poskládanou převodovkou a pohonem 4x4 ale za méně jak 10 litrů benzinu jezdí jen s velkým sebezapřením. Co tedy s tím, pokud se vám „eRko” přesto vizuálně líbí, ale „živit” ho nechcete?
Někdo takový se našel na jihu Holandska, a tak se rozhodl, že si Golf R tak trochu vyrobí doma. Nechápejte to špatně, neznámý kutil koupil u dealera slabší variantu s motorem 2,0 TDI a zbytek doladil vlastníma rukama. Na první pohled odvedl dokonalou práci, odpovídají specifické nárazníky, kola, snížený podvozek, brzdy, znáčky, dokonce i čtveřice koncovek výfuku. Právě ta je jediným slabším místem - výfuky zpod nárazníku vykukují o trochu více než u originálu.
Něčeho takového by si ale všimli jen znalci a ani to by nebylo stoprocentní vodítko, třeba kvůli neoriginálnímu výfuku. Faleš tady odhalil až nizozemský registr, který hovoří o dieselovém motoru s výkonem 184 koní pod kapotou. Pravděpodobně jde tedy původně o variantu GTD, která sice též nevyšla lacino, ceny Golfů R v Nizozemsku se ale vzhledem k obecně vyšším cenám a specifickému zdanění šplhají v přepočtu až ke 2 milionům korun. A benzin je tam nejdražší v zemích EU...







Tento holandský Golf je na první pohled úctyhodný 300koňový top model. Ve skutečnosti jde ale o dvoulitrový diesel, který si na verzi R jen dokonale hraje
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Spalovací verzi dosud jen elektrického fiaska Dodge nachytali při natáčení reklamy, zní úchvatně
včeraAudi dostává na sociálních sítích „kouř” za své novinky. Dealer chtěl ukázat nový vůz jako lepší a nestačil se divit
23.7.2025Špatný den v práci? Tomuto týpkovi spadlo na zem vzácné Porsche za 100 milionů při přepravě po drahé renovaci
22.7.2025
Nejnovější články
Fiat 500 si v bazarech pozoruhodně drží cenu. I když za své peníze dostanete přesně to, co se říká o italských autech
včeraPodle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
včeraMechanik objevil při prohlídce Fordu něco, co v motoru nechal dělník automobilky, který vůz vyráběl. Přežilo to tam dlouhých 11 let
včeraNový čínský supersport s motorem V8 jde otevřeně po krku Ferrari, Italům tentokrát tuhne úsměv na rtech
včeraVybíjená Nissanu pokračuje. Na odstřel jsou další dvě historické továrny, tato funguje už od roku 1966
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva