Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Dacia Duster nabídne bezprecedentní příplatkové prvky, z paradoxního důvodu
10.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Levné auto a připlácení si za cokoli, to na první pohled nejde moc dohromady. Designový šéf mateřského Renaultu ale říká, že realita je přesně opačná.
Dacia Duster je jedním z nejprodávanějších vozů aliance Renault-Nissan a svým odbytem překonává všechny modely s kosočtvercem ve znaku. Jedním, ale ne jediným důvodem je, že rumunské SUV je k mání od pouhých 259 900 Kč. Za tuto sumu nabídne 1,6litrový atmosférický motor produkující 114 koní. Jde tedy o jednodušší, spolehlivější a především výkonnější pohonnou jednotku, než jakou disponuje řada „prémiovějších“ Renaultů za vyšší cenu.
Člověk by čekal, že když si lidé kupují nějaké auto kvůli nízké ceně - a to u Dacie bude velmi častý důvod - budou usilovat o to, aby i jejich konečný účet za vůz byl co nejnižší, a tak sáhnou spíše po nižších verzích s omezenou výbavou. Designový šéf celé skupiny Laurens van den Acker ale nyní říká, že realita je přesně opačná. Sám je překvapen zájmem o vyšší úrovně výbavy a příplatkové prvky.
„Většina lidí si ten vůz koupí a řekne si: 'Páni, ten je ale levný, to se můžu trochu rozmazlit.' Bylo pro nás proto překvapující, že potřebujeme třeba volitelný vyhřívaný volant v kůži,“ říká van den Acker.
Nová generace tak s ohledem na zmíněné nabídne dosud bezprecedentní množství příplatkových prvků. Co všechno to bude, zatím nedokážeme říci, neboť zatím neznáme ceník nového Dusteru pro jediný trh. Přiložené fotky nejspíše maximálně vybavených verzí vystavených při autosalonové premiéře ve Frankfurtu ale jsou aspoň částečným vodítkem.
Trochu jiným paradoxem je, že byť je první generace Dacie Duster na konci životního cyklu, na prodejích to vůbec není znát. V loňském roce bylo na evropských trzích dosaženo rekordu, letošní výsledky budou možná ještě o chlup vyšší. To jen dokazuje, že Renault skutečně neměl potřebu vyvinout zcela nový vůz, ale pouze vsadil na evoluci SUV, které je nadmíru žádané.



Nová Dacia Duster zřejmě nebude v základní konfiguraci až tak žádána, jak jsme si mysleli
Lidé si prý připlácí i za verze s vyššími úrovněmi výbavy a větším množstvím příplatkových prvků, které se ukázaly ve Frankfurtu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
dnesČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025
Nejnovější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
před 5 hodinamiŠéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
před 7 hodinamiBývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
před 8 hodinamiMuž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
před 9 hodinamiMax Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva