Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Honda HR-V pro Evropu konečně odhalila i svou spotřebu a dynamiku
22.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle je poslední, tedy vlastně předposlední kamínek do mozaiky klíčových informací o novém HR-V 2015. Nejúspornější verze chce jezdit za 4 l paliva na 100 km.
Honda HR-V se může zdát bůhvíjak žhavou novinkou, s trochou odstupu na ní ale takto pohlížet nelze. Pod jménem Vezel se představila světu už v roce 2013 a již tehdy bylo jasné, že dorazí i k nám. Už přes rok má také své evropské jméno a jen o málo kratší dobu známe i její vzhled jakožto HR-V. Později přišlo odhalení evropské verze, kterou jsme vám až na úvod letošního roku mohli pořádně představit. Tehdy jsme představení nazvali detailním, dokonale detailní ale nebylo - rozloučit jsme se s vámi museli s tím, že „o cenách, jízdní dynamice a spotřebě si více řekneme v rámci ženevského debutu”.
V Ženevě ale žádná z těchto informací nezazněla a sdílnější můžeme být až nyní. Ani tentokrát přitom nepůjde o zcela vyčerpávající článek, neboť informaci alespoň o existenci nového HR-V nenajdete nejen na českém, ale třeba ani na německém webu Hondy. Jak moc je to vhodný přístup v případě modelu, který má zastavit propad Japonců v Evropě, posuďte sami, my už se nyní budeme držet jen nově známých nových informací.
V prvé řadě tedy zopakujeme, že vůz bude v Evropě k mání s motor 1,6 i-DTEC na naftu a 1,5 i-VTEC na benzin. V prvním případě bude moci pohonná jednotka být spojena pouze s manuální převodovkou a se svými 88 kW (120 koní) vůz zrychlí na stovku za 10,1 sekundy. Maximální rychlost neznáme, kombinovanou spotřebu ale ano a bude to jistě hlavní trumf vozu - 4,0 litru nafty na 16" kolech a 4,1 na 17".
Benzinový motor s vyšším výkonem až 96 kW (130 koní) bude k mání nejen s šestistupňovým manuálem, ale i automatem CVT. Podle toho se bude lišit dynamika a spotřeba - s manuálem vůz akceleruje na stovku za 10,3 s a řekne si o 5,6 resp. 5,7 litru benzinu na 100 km, automat znamená akceleraci 10,9 s a spotřebu 5,2 resp. 5,4 l/100 km.
To je vše, co můžeme pro dnešek dodat. Máte-li na vůz spadeno, na ceny budete muset spolu s námi ještě chvíli počkat. Jakmile je budeme znát, podělíme se samozřejmě také o ně.





















O Hondě HR-V 2015 pro Evropu už víme skoro všechno, skoro...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nejnovější články
Zaříznutý bestseller Fordu už dnes koupíte jen jako ojetinu, i pár let starý najednou stojí pakatel
před 8 hodinamiBohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
před 10 hodinamiJak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před 11 hodinamiMercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
včeraMajitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva