Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda HR-V 2015: evropská verze odhalena, dorazí i s dieselem 1,6
10.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové HR-V má zákazníky utáhnout na praktičnost, prostorný interiér a velký zavazadelník i úsporný diesel.
Že se Honda Vezel dostane i do Evropy, jsme věděli už při představení tohoto vozu na některých asijských trzích. Název tohoto malého SUV, konkurenta například Nissanu Juke, však jistý nebyl. V dubnu jsme se dozvěděli, že Honda vzkřísí jméno HR-V, nebylo ale pořád zcela stoprocentní, že jej použije na Starém kontinentu.Teď už to jisté je.
Japonská automobilka oznámila, že právě takto nazvanou novinku přiveze ukázat do Paříže, kde příští měsíc proběhne tradiční autosalon. Zatím tu máme více fotografií evropské verze, která na rozdíl od té americké přijde do prodeje až někdy v půlce příštího roku. Vizuálně se příliš lišit nebude, počítejme ale s odlišnými předními i zadními světly a, jak vidno z přiložených fotografií, zpětná zrcátka v sobě skrývají směrovky.
Honda tohle konkrétní auto ukáže v Paříži jako prototyp, ale spíš by se pro něj hodilo označení „předprodukční”, jelikož toho pro sériovou výrobu není moc co měnit - alespoň podle fotografií. Snímky interiéru zatím nemáme, ale od toho ve Vezelu se asi příliš lišit nebude. Stejně jako například model Jazz, na jehož základě HR-V stojí, budou velkým tahákem zadní sedadla, která se budou dát různě posouvat a sklápět a také složit do roviny s podlahou zavazadelníku díky středovému umístění palivové nádrže.
Praktičnost má být tím hlavním, proč byste si HR-V měli koupit oproti třeba zmíněnému Juku, Peugeotu 2008 nebo jiným konkurentům. S tímto cílem jsou na palubě i zmíněná zadní sedadla - tento systém má zlepšit prostornost interiéru, zejména prostor nad hlavou vzadu, a také navýšit objem zavazadelníku. HR-V nebude žádný drobeček, s délkou cca 4,3 metru má být o 16 cm delší než Nissan Juke.
Honda nás zatím podrobněji neobeznámila s tím, co bude pod kapotou, ale je velice pravděpodobné, že všechny motory budou pohánět jen přední kola, a to přes manuály nebo nějaké automatizované převodovky, ať už skříně CVT nebo dvouspojky. V Japonsku se však Vezel údajně nabízí i s pohonem všech kol a proti Juku by se taková věc také hodila, takže stále můžeme doufat. S ohledem na preference Evropanů se dá očekávat naftová šestnáctistovka i-DTEC, která pracuje i pod kapotou modelu Civic. Tam nabízí 120 koní, 300 Nm a má zvládnout jezdit zhruba za 3,6 litru na 100 km. Konstrukčně vyšší HR-V bude mít spotřebu jistě o něco větší.
Kromě toho by mohla přijít i benzínová patnáctistovka o 130 koních, 155 Nm a spotřebou 7,3 l/100 km, která se montuje například do amerického Fitu, nebo 1,4 i-VTEC, která nabídne 99 koní a 127 Nm teoreticky za 5,6 litru na sto. Tento motor najdeme v evropském Jazzu nebo Civiku. A pokud budeme mít velké štěstí, mohla by se pod kapotu podívat i osmnáctistovka i-VTEC, která za teoretických 5,8 litru benzínu nabídne 142 koní a 174 Nm. Příchod hybridní varianty i-DCD s benzínovou patnáctistovkou je také možností, i když už ne tak pravděpodobnou. Tento systém v japonském testu spotřeby dosáhl výsledku 2,8 l/100 km, ale realističnost těchto čísel je otázkou.
Podle Masahida Kobayashiho, šéfa designu evropské varianty Vezelu/HR-V, plní tento model „silnou zákaznickou poptávku” po crossoveru menším než CR-V. „Obtížnost designu takovéhoto auta je v jeho velikosti. Protože je menší, může ve výsledku vypadat slabší nebo méně prémiový než ostatní modely. Nebylo snadné vytvořit dostatečně důstojný vzhled, ale jsme s výsledkem spokojeni,” osvětlil.
Evropa není pro Hondu zrovna kontinentem zaslíbeným, na trhu měla jen 1,2 procenta v prvním čtvrtletí tohoto roku. „Honda mnohdy nabízí dobré vozy, ale s nedostatečně silným designem. HR-V má větší charakter a těším se na reakce evropských zákazníků,” dodal Kobayashi.
Jak potenciální zákazníci tento vůz přijmou, můžeme již pomalu začít sledovat. Výstavní premiéra na pařížském autosalonu bude jistě velká, ale vzhledem k tomu, že lidé nejupřímněji hlasují nohama či peněženkou, na nejpravdivější výsledky snah japonských konstruktérů a designérů si budeme muset počkat do půlky příštího roku, kdy HR-V půjde v Evropě do prodeje. Do té doby jistě budeme znát přesné specifikace motorů a také ceny.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Evropská verze Hondy HR-V se od té americké liší jen v detailech, měla by ale nabídnout i naftový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz