Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Mazda 6 MPS by mohla vypadat takto, jen by ji Japonci museli chtít (ilustrace)
31.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Budoucnost modelů MPS od Mazdy se zdá zatím býti dosti mlhavá. Je to škoda, protože nejsilnější šestka by nemusela vypadat ani trochu zle.
Hirošimská automobilka je docela slušně rozjetá, ostatně jen v posledních měsících ukázala veřejnosti nový crossover CX-3, faceliftovanou Mazdu 6, modernizovaný model CX-5 a novou generaci modelu 2. Přesto tomu chybí nějaká jiskra, která by udělala radost i náročnějším řidičům. Těmse sice líbí atmosférické motory, ale ty s výkonem do dvou set koní k opravdové zábavě závratně nepřispějí. Na mysli máme samozřejmě modely MPS.
V současné době je bohužel už dobře známo, že Mazda nepracuje na žádném modelu MPS. Dříve přitom sama naznačovala, že o pohon jejích vrcholných strojů se budou starat atmosférické motory. S odstupem ovšem vytanulo na povrch, že nebyly zjevně schopné vyprodukovat dostatek výkonu při zachování spolehlivosti (a dalších faktorů typu plnění emisních norem...), pročež do hry vstoupilo přeplňování. Jenomže to zase nelze jen tak jednoduše skloubit s technologií SkyActiv, jež se nese ve znamení vyššího kompresního poměru. A i kdyby šlo, Mazda stejně pro něj nehoří - jde prý o příliš drahou cestu k vyšší efektivitě.
V současnosti jsou japonské priority jiné než se zabývat modely MPS. Mazda totiž neomezenými finančními prostředky nedisponuje a velkou investici si jistě vyžádá druhá generace motorů Skyactiv. Každopádně to neznamená, že by od ostřejších vozů chtěla zcela upustit, někdy v budoucnu snad minimálně trojka bude, otázkou je kdy. Zrovna taková šestka v provedení MPS, která se pochopitelně rovněž nechystá, by se jistě líbila. Jednak protože vypadá výchozí model tak dobře a také protože si velmi dobře pamatujeme na předchozí MPS z let 2005 až 2007.
O její pohon se tehdy starala čtyřválcová přeplňovaná jednotka 2,3 DISI naladěná v Evropě na výkon 260 koní (191 kW) a v USA dokonce na 274 k. Každopádně je dobré vědět, o co přicházíme, a tak vám přikládáme věrohodnou ilustraci. Kdyby se Mazda nakonec přeci jen k modelu 6 MPS rozhoupala, vypadala by zřejmě nějak takto...
Mazda 6 MPS zjevně v další generaci jen tak nevznikne, o to větší škoda to je s ohledem na minulost
Zdroj: Theophiluschin.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB