Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem

Vrcholný benzinový model se má představit ještě letos v prosinci, nabízet 200 koní a neutrální chování. Kromě toho prý Mazda chystá i ostrý diesel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem

12.7.2013 | Petr Prokopec | 15 příspěvků

Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholný benzinový model se má představit ještě letos v prosinci, nabízet 200 koní a neutrální chování. Kromě toho prý Mazda chystá i ostrý diesel.

Tuzemská Škoda není jedinou automobilkou, která v poslední době plní stránky Autoforum.cz někdy i několikrát denně. Obdobný stav panuje také u japonské Mazdy, která se nám dnes již postarala o zábavu oficiálním odhalením nového „trojkového“ sedanu. Při té příležitosti jsme si mohli projít nabídku motorů, která zahrnuje dva benzinové agregáty (ve třech naladěních) a jeden turbodiesel. Více jich přitom nebude, a to dokonce ani ve verzi MPS, která by prý mohla dorazit již v prosinci letošního roku.

Podle jednoho z hlavních techniků, který si přeje zůstat v anonymitě, totiž nová Mazda 3 MPS již nedostane pod kapotu 2,3litrový přeplňovaný motor. Místo toho sáhne po vyladěné verzi atmosférického dvoulitrového čtyřválce SkyActiv-G, který ve standardu nabízí 120 nebo 165 koní. Nově by z toho ovšem mělo být něco okolo 200 koní, přičemž pohonná jednotka si k nim pochopitelně pomůže vysokými otáčkami.

Ve srovnání se stávajícími trendy, které zastávají třeba Renault Clio RS nebo chystaná Honda Civic Type-R, tak jde o vskutku neobvyklý krok. Zvláště, když nové MPS se nebude moci pochlubit lepším zrychlením z klidu na stovku než předchůdce - podle zdroje má totiž klesnout lehce pod 7 sekund, zatímco dosud nejvýkonnější trojka zvládala tuto disciplínu za 6,1 s.

Na druhou stranu, s ohledem na snížení hmotnosti standardní verze se dá očekávat, že Mazda by mohla nabídnout výjimečnou hbitost. A při ohlášených škatulatech v motorovém prostoru, která přinesou méně kilogramů přímo nad přední nápravu, pak zřejmě jistotou bude i neutrální naladění, než aby MPS zavánělo nedotáčivostí.

Tento neduh lze daleko spíše očekávat od ostrého dieselového modelu, který by se postavil Golfu GTD. Na druhou stranu by však vůz s 2,2litrovým „naftožroutem“ byl nejrychlejším v nabídce (což je již jeho standardní verze s výkonem 150 koní dnes), neboť podle evropského šéfa značky Jeffa Gyutona by mohl sprintovat na stovku stejně rychle jako dosavadní MPS. Zajímavá strategie, ale proč ne?


Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 1 - Mazda 3 MPS 2013 01Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 2 - Mazda 3 MPS 2013 02Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 3 - Mazda 3 MPS 2013 03Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 4 - Mazda 3 MPS 2013 04Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 5 - Mazda 3 MPS 2013 05Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 6 - Mazda 3 MPS 2013 06Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 7 - Mazda 3 MPS 2013 07Mazda 3 MPS 2014: nové MPS prý nakluše s točivým atmosférickým motorem - 8 - Mazda 3 MPS 2013 08
Nová Mazda 3 MPS se má představit s poladěným atmosférickým dvoulitrem, zatímco dosavadní model užíval 2,3litrový přeplňovaný motor

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze 15 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše