Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová RS5 v praxi nepředvedla udávanou dynamiku, navzdory ujištěním Audi. Proč?
20.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auto je to rychlé jako čert, Audi se ale nedávno holedbalo uváděním hodnot zrychlení, které v praxi není problém zopakovat. Tak proč je tu nevidíme?
Zrychlení nového Audi RS5 Coupe patří mezi věci, které stojí za to zažít. Podle papírů to umí na stovku za 3,9 s, jedno video už ukázalo, že za pomoci elektronicky řízeného startu (Launch Control) toho jde dosáhnout i mimo tovární zkušebnu. Audi v tomto ohledu překonává i své konkurenty BMW M4 či výkonnější Mercedes-AMG C63 S, pochopitelně - má pohon všech kol.
Audi současně říká, že jízdní dynamiku svých modelů záměrně podhodnocuje, prý aby tak zabránila negativním komentářům. Technický šéf divize Audi Sport Stephan Reil řekl, že nechce v médiích číst, kterak někdo dosáhl stovky za rovné 4 sekundy, když automobilka udává číslo o trochu nižší. Přitom dodal, že „zvládnout se to dá i za 3,7 sekundy, pokud jsou podmínky ideální“ a za ony 3,9 sekundy zvládne auto stovku „vždy”.
Dnes zde ovšem máme další video, které zachycuje akceleraci vozu nejen na stovku, ale až k tachometrovým 281 km/h. Kalup je to ohromný, přesto na něm vidíme vůz zrychlit na na stovku 4,4 sekundy, měřeno přesným nástrojem, nikoli podle tachometru. To je o pět desetin pomaleji, než je udáváno a k „3,9 sekundy vždy” to má vážně daleko. Podmínky jsou navíc velmi vhodné - noc, sucho... V čem je tedy problém?
Než začnete ukazovat prstem a křičet něco o podvodnících, je třeba si uvědomit, že automobilka při oficiálním měření dynamiky používá zmíněný Launch Control. To řidič z videa neudělal, nevíme proč, použití tohoto systému není nic komplikovaného. Jednoduše tak odstavil chytrou elektroniku, která hnací ústrojí vozu uzpůsobí co nejlepšímu odpichu, a drtivě s ní prohrál. Pokud tedy budete chtít zažít zrychlení ze světa supersportů, budete se muset krapet snažit a Launch Control aktivovat.
Tím ale možnost srovnání RS5 a supersportů končí. Po dosažení 100 km/h na ně začne ztrácet. Na 200 km/h je „až“ za 13,7 sekundy, na 250 km/h za 23,4 sekundy. To by ještě nedávno byly působivé hodnoty, nicméně dnes jsou zajímavé jen v rámci konkurence. Supersporty jsou dnes citelně rychlejší, RS5 na druhou stranu dokáže pobrat čtyřčlennou posádku i její víkendovou bagáž. S ohledem na to jsou její výkony přece jen fascinující a to jistě dorazí i RS4, Avant...






Takto ukázaná jízdní dynamika Audi RS5 Coupe možná na první pohled neohromí. Daných hodnot ale bylo dosaženo bez systému Launch Control, což pohled zásadně mění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 9 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 10 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha