Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A1 2018 má vsadit na evoluční design, takhle by mohlo vypadat (ilustrace)
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce nejmenšího modelu z Ingolstadtu bude agresivněji stylizovaný. Dorazí s platformou MQB, tříválcovými motory a prakticky bez tlačítek v kabině.
První generace Audi A1 se brzy stane služebně nejstarším vozem německé automobilky. Na sklonku předloňského roku jsme se sice dočkali faceliftu, nicméně hatchback samotný je na trhu již od roku 2010. Není tedy divu, že se začíná stále častěji mluvit o nástupci, který ovšem s poukazem na zmiňovanou modernizaci dorazí nejspíše až v přespříštím roce. Pár informací o něm ale již máme, stejně jako na světlo světa vykoukla neoficiální ilustrace. Bleskurychlé představení dosud známého a pravděpodobného tedy zvládneme.
Začít můžeme designem, který nejspíše nepřekročí meze očekávaného. Než radikální změny je na místě očekávat evoluci současné siluety, jenž bude spojena s novým ztvárněním jednodílné čelní masky avizované konceptem Prologue. Dočkat bychom se měli také ostřeji střižených světlometů a přepracovaných nárazníků. Pomalu by se tak dalo hovořit o faceliftu, nicméně pod povrchem se toho bude měnit daleko více - stávající platformu PQ25 totiž nahradí modulární architektura MQB A0.
S těmito škatulaty bude souviset zvětšení rozměrů a tedy i více prostoru pro posádku. V motorovém prostoru oproti tomu můžeme očekávat jen přítomnost maloobjemových agregátů, zejména pak těch tříválcových. Čtyřválec nejspíše zůstane vyhrazen pouze verzi S1, případně pak možným dalším karosářským verzím. Audi se totiž s novou generací chce více postavit Mini, podle spekulací by tedy měl dorazit nejen crossover, ale také kabriolet.
Nakolik se jedná pouze o dohady a nakolik o realitu, to je zatím sporné. Nicméně příchod verze s vyšší světlou výškou by mohl být spojen s implementací pohonu všech kol, kterého by se vyjma manuálních a automatických převodovek dočkal také základní hatchback. Opět však jde pouze o zvěsti, jedinou jistotou je tak jen vyšší konektivita a interiér prakticky oproštěný o veškerá tlačítka, jenž nahradí dotykové displeje.

Nové Audi A1 by se mělo dočkat jen evolučního designu s ostřeji stylizovanou přídí
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 11 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před hodinouLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 5 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 7 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan