Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi A1 2018 má vsadit na evoluční design, takhle by mohlo vypadat (ilustrace)
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nástupce nejmenšího modelu z Ingolstadtu bude agresivněji stylizovaný. Dorazí s platformou MQB, tříválcovými motory a prakticky bez tlačítek v kabině.
První generace Audi A1 se brzy stane služebně nejstarším vozem německé automobilky. Na sklonku předloňského roku jsme se sice dočkali faceliftu, nicméně hatchback samotný je na trhu již od roku 2010. Není tedy divu, že se začíná stále častěji mluvit o nástupci, který ovšem s poukazem na zmiňovanou modernizaci dorazí nejspíše až v přespříštím roce. Pár informací o něm ale již máme, stejně jako na světlo světa vykoukla neoficiální ilustrace. Bleskurychlé představení dosud známého a pravděpodobného tedy zvládneme.
Začít můžeme designem, který nejspíše nepřekročí meze očekávaného. Než radikální změny je na místě očekávat evoluci současné siluety, jenž bude spojena s novým ztvárněním jednodílné čelní masky avizované konceptem Prologue. Dočkat bychom se měli také ostřeji střižených světlometů a přepracovaných nárazníků. Pomalu by se tak dalo hovořit o faceliftu, nicméně pod povrchem se toho bude měnit daleko více - stávající platformu PQ25 totiž nahradí modulární architektura MQB A0.
S těmito škatulaty bude souviset zvětšení rozměrů a tedy i více prostoru pro posádku. V motorovém prostoru oproti tomu můžeme očekávat jen přítomnost maloobjemových agregátů, zejména pak těch tříválcových. Čtyřválec nejspíše zůstane vyhrazen pouze verzi S1, případně pak možným dalším karosářským verzím. Audi se totiž s novou generací chce více postavit Mini, podle spekulací by tedy měl dorazit nejen crossover, ale také kabriolet.
Nakolik se jedná pouze o dohady a nakolik o realitu, to je zatím sporné. Nicméně příchod verze s vyšší světlou výškou by mohl být spojen s implementací pohonu všech kol, kterého by se vyjma manuálních a automatických převodovek dočkal také základní hatchback. Opět však jde pouze o zvěsti, jedinou jistotou je tak jen vyšší konektivita a interiér prakticky oproštěný o veškerá tlačítka, jenž nahradí dotykové displeje.

Nové Audi A1 by se mělo dočkat jen evolučního designu s ostřeji stylizovanou přídí
Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- MOTO TEST CAMP Soběslav 17.-18.5.2025: soutěžíme o 3 vouchery včera 08:00
- Časový program GP Francie v Le Mans 6.5.2025
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
Nejnovější články
Výrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před hodinouPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 3 hodinamiCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 00:15 - Spectral
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.07. 17:04 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda
- Suzuki obecně 05.07. 16:17 - jerry
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.