Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Nové Audi A8: nyní i se šestiválci pro spořivější
25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Nabídka třetí generace Audi A8 se rozšiřuje o dvě nové verze s šestiválcovými motory, které doplní nabídku variant s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro směrem dolů. Základním modelem se tak stává A8 3,0 TDI quattro za 1 971 400 Kč.
Nově vyvinutý motor 3,0 TDI má se svým předchůdcem společný pouze úhel sevření řad válců (90°), rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou zcela nové. Cílem inovace bylo snížit hmotnost motoru (nyní 193 kg) a tření. Vstřikování zajišťují osmiotvorové piezoelektrické vstřikovače, nafta je do válců vstřikována pod tlakem až 2 000 barů v šesti dávkách během jednoho pracovního cyklu. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rychleji reaguje na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.
Nový turbodiesel dosahuje největšího výkonu 184 kW (250 k) při otáčkách 4000-4500 1/min a točivého momentu 550 N.m při otáčkách 1500-3000 1/min. S osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která přenáší sílu na všechna čtyři kola, dokáže velký sedan zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,1 s a pokračovat až do rychlosti 250 km/h, ale kombinovaná spotřeba je pouze 6,6 litru nafty na 100 km. Ve výbavě této verze je i systém start-stop.
Později rozšíří nabídku druhá varianta motoru 3,0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) s pohonem pouze předních kol a spotřebou v kombinovaném režimu 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Zážehovou variantu reprezentuje vidlicový šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním paliva přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem. Nejvyšší výkon je 213 kW (290 k) při otáčkách 4580-6500 1/min, točivý moment dosahuje hodnoty 420 N.m při otáčkách 2500-4850 1/min. Zrychlení i nejvyšší rychlost verze s osmistupňovým „automatem“ a pohonem všech kol je stejná jako u modelu se vznětovým motorem (6,1 s, 250 km/h), kombinovaná spotřeba je 9,1 l/100 km. Audi A8 3,0 TFSI quattro pořídíte za 1 984 800 Kč.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
