Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Nové Audi A8: nyní i se šestiválci pro spořivější
25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Nabídka třetí generace Audi A8 se rozšiřuje o dvě nové verze s šestiválcovými motory, které doplní nabídku variant s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro směrem dolů. Základním modelem se tak stává A8 3,0 TDI quattro za 1 971 400 Kč.
Nově vyvinutý motor 3,0 TDI má se svým předchůdcem společný pouze úhel sevření řad válců (90°), rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou zcela nové. Cílem inovace bylo snížit hmotnost motoru (nyní 193 kg) a tření. Vstřikování zajišťují osmiotvorové piezoelektrické vstřikovače, nafta je do válců vstřikována pod tlakem až 2 000 barů v šesti dávkách během jednoho pracovního cyklu. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rychleji reaguje na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.
Nový turbodiesel dosahuje největšího výkonu 184 kW (250 k) při otáčkách 4000-4500 1/min a točivého momentu 550 N.m při otáčkách 1500-3000 1/min. S osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která přenáší sílu na všechna čtyři kola, dokáže velký sedan zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,1 s a pokračovat až do rychlosti 250 km/h, ale kombinovaná spotřeba je pouze 6,6 litru nafty na 100 km. Ve výbavě této verze je i systém start-stop.
Později rozšíří nabídku druhá varianta motoru 3,0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) s pohonem pouze předních kol a spotřebou v kombinovaném režimu 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Zážehovou variantu reprezentuje vidlicový šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním paliva přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem. Nejvyšší výkon je 213 kW (290 k) při otáčkách 4580-6500 1/min, točivý moment dosahuje hodnoty 420 N.m při otáčkách 2500-4850 1/min. Zrychlení i nejvyšší rychlost verze s osmistupňovým „automatem“ a pohonem všech kol je stejná jako u modelu se vznětovým motorem (6,1 s, 250 km/h), kombinovaná spotřeba je 9,1 l/100 km. Audi A8 3,0 TFSI quattro pořídíte za 1 984 800 Kč.





 
 
 Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 5 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
Nejnovější články
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před hodinou
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 3 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 4 hodinami
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 5 hodinami
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter