Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Nové Audi A8: nyní i se šestiválci pro spořivější
25.6.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Nabídka třetí generace Audi A8 se rozšiřuje o dvě nové verze s šestiválcovými motory, které doplní nabídku variant s osmiválci 4,2 FSI quattro a 4,2 TDI quattro směrem dolů. Základním modelem se tak stává A8 3,0 TDI quattro za 1 971 400 Kč.
Nově vyvinutý motor 3,0 TDI má se svým předchůdcem společný pouze úhel sevření řad válců (90°), rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou zcela nové. Cílem inovace bylo snížit hmotnost motoru (nyní 193 kg) a tření. Vstřikování zajišťují osmiotvorové piezoelektrické vstřikovače, nafta je do válců vstřikována pod tlakem až 2 000 barů v šesti dávkách během jednoho pracovního cyklu. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rychleji reaguje na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.
Nový turbodiesel dosahuje největšího výkonu 184 kW (250 k) při otáčkách 4000-4500 1/min a točivého momentu 550 N.m při otáčkách 1500-3000 1/min. S osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic, která přenáší sílu na všechna čtyři kola, dokáže velký sedan zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,1 s a pokračovat až do rychlosti 250 km/h, ale kombinovaná spotřeba je pouze 6,6 litru nafty na 100 km. Ve výbavě této verze je i systém start-stop.
Později rozšíří nabídku druhá varianta motoru 3,0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) s pohonem pouze předních kol a spotřebou v kombinovaném režimu 6,0 l/100 km. To odpovídá emisím CO2 ve výši 159 g/km, což je absolutně nejnižší hodnota v luxusním segmentu.
Zážehovou variantu reprezentuje vidlicový šestiválec 3,0 TFSI s přímým vstřikováním paliva přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem. Nejvyšší výkon je 213 kW (290 k) při otáčkách 4580-6500 1/min, točivý moment dosahuje hodnoty 420 N.m při otáčkách 2500-4850 1/min. Zrychlení i nejvyšší rychlost verze s osmistupňovým „automatem“ a pohonem všech kol je stejná jako u modelu se vznětovým motorem (6,1 s, 250 km/h), kombinovaná spotřeba je 9,1 l/100 km. Audi A8 3,0 TFSI quattro pořídíte za 1 984 800 Kč.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včeraPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva