Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové Audi SQ5 předvedlo zvuk i zrychlení. Falešné jako jeho výfuky nejsou
5.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové německé SUV se stalo terčem posměchu pro falešnost svých výfuků, jeho zvukový projev a dynamika ale velký prostor ke smíchu nedávají.
Novou generaci Audi SQ5 jsme si mohli představit v souvislosti s detroitským debutem. V lednu si ale kupodivu nikdo nevšiml, že ostře laděné SUV dostalo do vínku ty nejfalešnější z falešných výfuků. Na odhalení této skutečnosti došlo až na sklonku března, kdy se kvůli tomu stala novinka čtyř kruhů terčem posměchu. A není se příliš čemu divit - jen málokdo touží po tom, aby jeho sportovně laděný vůz za skoro dva miliony korun předváděl okolí na své zádi podobné divadlo.
Je třeba dodat, že SQ5 rozhodně není prvním a zdaleka ne posledním vozem, který se chlubí falešnými koncovkami výfuku, mezi sportovními deriváty se to ale přece jen moc nenosí. Toto téma ale již hoďme za hlavu a pojďme se podívat na příjemnější věci - skutečné koncovky výfuku a zvuk, jaký dokážou vyluzovat. Právě na tomto poli by Audi mohlo získat pro změnu plusové body, neboť nové SQ5 rozhodně nezní špatně. Dokonce se dá říci, že se vašemu sluchovému ústrojí bude jevit jako zajímavější vůz než leckterý sporťák. Rozhodně je pak lepší než předchozí turbodieselová varianta.
Kromě zvuku si můžeme posvítit také na jízdní dynamiku, která na takřka dvoutunové SUV rozhodně není špatná. V případě akcelerace na stovku lze počítat s 5,8 sekundami, což je sice o trochu horší údaj, než jakým se pyšní továrna (5,4 s), nicméně ovlivněn mohl být čímkoliv - horším větrem, jinými než optimálními pneumatikami či teplejším počasím, které si netyká s jedním turbem třílitrového motoru typu twin-scroll.
To ale jinak nepředvádí špatné představení, zejména pak při akceleraci na vyšší rychlosti. Však zrychlení na dvoustovku zabere dle přiloženého měření pouze 20,7 s, což je hodnota, za kterou může být rád i lecjaký 300koňový sedan či kombík. Jakkoliv tedy SQ5 dostalo falešné koncovky výfuku, zvukem či výkony již falešné rozhodně není...





Audi SQ5 má možná falešné koncovky výfuku, ale je patřičně zvučné a zároveň i rychlé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Cadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včeraVW upřesnil, jakými spalovacími motory napraví svá elektrická auta, přeplňovaný tříválec je ze hry
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
včeraKlíčový nový Jeep je kompletně venku. Bude to hit, tedy pokud automobilce neujede ruka s cenami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva