Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M5 natočeno zevnitř, na novém voliči automatu má zvláštní tlačítka
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovský über-sedan nedostane jen výkonné pohonné ústrojí, pohon 4x4 a agresivnější vzhled ale také interiér vzdálený od běžné řady 5.
Prezentace nového BMW M5 je již takřka za rohem. Nemůžeme se tedy mnichovské značce divit, že u svého dlouho očekávaného über-sedanu ladí poslední detaily. Z toho důvodu vyrazily na Severní smyčku Nürburgringu další testovací prototypy. Ty jsou sice zvenčí stále oblepeny kamufláží od podlahy až po střechu, uvnitř už ale nová M5 až takové tajnosti nedělá. A jeden z prototypů nechal našeho přítele Dannyho Graumanse z kanálu „Supercars from EU” na Youtube pořádně nahlédnout do svého nitra.
Pokud dáme stranou architekturu palubní desky, kterou M5 sdílí s běžným BMW řady 5, můžeme si povšimnout řady nových detailů. Jedním z nich je volič osmistupňového automatu, který dostal zcela nový tvar. Vypadá přitom sportovněji než standardní provedení, kromě toho hostí ve své přední části dosud nevídaná tlačítka. K čemu slouží, je otázkou, dost možná ale ovládají rychlost a jemnost řazení převodovky, což by u eMkových modelů BMW nebyla novinka.
Jistotu až do oficiálního debutu pochopitelně mít nebudeme, o možném přesunutí těchto tlačítek ze středové konzole přímo na volič se ale mluvilo již dříve. To by umožnilo ponechat ruku „na svém místě” i při ovládání nastavení řazení. Logicky by to přineslo více bezpečnosti, nové BMW M5 ale nechce hrát jen na tuto strunu. Chce nabídnout i citelně hlučnější vůz, a proto vyrukuje také s několika režimy výfuku, které navíc bude možné ovládat bez ohledu na zvolený jízdní mód. Proto ostatně středová konzole hostí i další tlačítka.
Na bližší informace bude třeba vyčkat. Připomeňme, že nová M5 dostane pohon všech kol, onen automat navíc bude mít hydrodynamický měnič, už nepůjde o dvouspojkovou skříň. M5 se tak ještě více vzdálí svým kořenům, i když značka dodává, že systém bude již standardně favorizovat zadní nápravu. Na vyžádání ovšem plný potenciál motoru, tedy 4,4litrového přeplňovaného osmiválce, zamíří jen a pouze na zadní kola.




Jeden z testovacích prototypů nového BMW M5 nechal nahlédnout do svého interiéru, ukázal hlavně nový volič automatu s pozoruhodnými tlačítky přímo na něm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
