Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nové BMW M5 natočeno zevnitř, na novém voliči automatu má zvláštní tlačítka
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovský über-sedan nedostane jen výkonné pohonné ústrojí, pohon 4x4 a agresivnější vzhled ale také interiér vzdálený od běžné řady 5.
Prezentace nového BMW M5 je již takřka za rohem. Nemůžeme se tedy mnichovské značce divit, že u svého dlouho očekávaného über-sedanu ladí poslední detaily. Z toho důvodu vyrazily na Severní smyčku Nürburgringu další testovací prototypy. Ty jsou sice zvenčí stále oblepeny kamufláží od podlahy až po střechu, uvnitř už ale nová M5 až takové tajnosti nedělá. A jeden z prototypů nechal našeho přítele Dannyho Graumanse z kanálu „Supercars from EU” na Youtube pořádně nahlédnout do svého nitra.
Pokud dáme stranou architekturu palubní desky, kterou M5 sdílí s běžným BMW řady 5, můžeme si povšimnout řady nových detailů. Jedním z nich je volič osmistupňového automatu, který dostal zcela nový tvar. Vypadá přitom sportovněji než standardní provedení, kromě toho hostí ve své přední části dosud nevídaná tlačítka. K čemu slouží, je otázkou, dost možná ale ovládají rychlost a jemnost řazení převodovky, což by u eMkových modelů BMW nebyla novinka.
Jistotu až do oficiálního debutu pochopitelně mít nebudeme, o možném přesunutí těchto tlačítek ze středové konzole přímo na volič se ale mluvilo již dříve. To by umožnilo ponechat ruku „na svém místě” i při ovládání nastavení řazení. Logicky by to přineslo více bezpečnosti, nové BMW M5 ale nechce hrát jen na tuto strunu. Chce nabídnout i citelně hlučnější vůz, a proto vyrukuje také s několika režimy výfuku, které navíc bude možné ovládat bez ohledu na zvolený jízdní mód. Proto ostatně středová konzole hostí i další tlačítka.
Na bližší informace bude třeba vyčkat. Připomeňme, že nová M5 dostane pohon všech kol, onen automat navíc bude mít hydrodynamický měnič, už nepůjde o dvouspojkovou skříň. M5 se tak ještě více vzdálí svým kořenům, i když značka dodává, že systém bude již standardně favorizovat zadní nápravu. Na vyžádání ovšem plný potenciál motoru, tedy 4,4litrového přeplňovaného osmiválce, zamíří jen a pouze na zadní kola.




Jeden z testovacích prototypů nového BMW M5 nechal nahlédnout do svého interiéru, ukázal hlavně nový volič automatu s pozoruhodnými tlačítky přímo na něm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Němci postavili proti VW Golf jeho elektrického nástupce. ID.3 nápadně nadržovali, přesto prohrál
16.11.2025
Jediný kdy vyráběný sportovní diesel Mercedesu vznikl v pouhých 691 kusech. Dnes je to zapomenutá rarita, tento jde koupit skoro nový
17.11.2025
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 12.17. 18:54 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- whitelist & blacklist 12.17. 18:36 - pavproch
- Rychlodotazy 12.17. 12:51 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.16. 19:06 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
