Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Autopilot Tesly může fungovat i v zimě díky této chytré věcičce (videa)
21.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tzv. Pokročilý Autopilot spoléhá při svém provozu na celkem 8 kamer. Co si ale počnou, když musí auto bojovat s přívaly sněhu či vody?
S příchodem zimy přichází znovu na přetřes otázka, jak se budou senzory vozů schopných do jisté míry autonomní jízdy chovat ve špatném počasí, kdy se na silnici nebo i na jejich karoserii či sklech bude nacházet vrstva sněhu. Silnice si tato auta sama asi nevyčistí, jejich karoserie ale pro změnu nikdo nevyčistí jim. Jak si tedy s takovými podmínkami poradí?
Nejpalčivější je tato otázka u automobilky Tesla, která se ve světě autopilotů pokouší být průkopníkem. Nedávno představila svůj nový Autopilot, který mj. spoléhá na osm kamer. Tesla konstantně odmítá lidary, laserové radary, protože právě v takovýchto podmínkách můžou dodávat zkreslené informace, proto je v autech vyrobených od letošního podzimu kamer tolik.
Jak „vidí” okolní svět, už víme, snadno by se ale mohlo stát, že jej vidět přestanou. Z oněch osmi kamer Model S jsou jen dvě jsou na čelním skle, v prostoru čištěném stěrači, ostatní by sníh nebo i déšť mohly zakrýt a autonomní jízdu tak prakticky znemožnit. Systém by v tu chvíli nejspíše ohlásil chybu, nebo - v horším případě - by sice jel sám, ale viděl by jen část toho, co vidět má. V takovém případě by jízda pochopitelně nebyla bezpečná.
Tesla sama neřekla, jak je na tyto situace připravená, majitelé si ale všimli - Model S se snaží zajistit dobrý „výhled” kamerám vyhříváním, jak ukazují dvě videa níže. Na prvním vyhřívání rozpustilo sníh u kamer pod čelním sklem, to druhé pochází z dílny Erika, který si garáž vyzdobil jako showroom Tesly - je natáčené termokamerou po projížďce a ukazuje přesné rozdíly teplot.
Docela chytré. Jestli si podobné vyhřívání poradí třeba s hmyzem a dalšími věcmi, které mohou kamery „oslepit”, zůstává otázkou.


První video ukazuje, jak vyhřívání čelních kamer zbaví tento prostor sněhu
Druhé video dokonce ukazuje snímky z termokamery, snad se po projížďce kamery samy nezahřály provozem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 57 minutamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva