Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Ford Focus RS zná své finální specifikace
29.1.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Představování nového Fordu Focus RS je během na velmi dlouhou trať. Už více jak rok nás Ford oblažuje oficiálními fotografiemi, již před půl rokem vůz poprvé oficiálně ukázal veřejnosti, ale technické specifikace byly stále předmětem spekulací. Až nyní známe veškeré detaily.
U Fordu buď brali hodiny u Hitchcocka, nebo mají v hlavách tak velký zmatek ze současných ekonomických problémů, že neví, co dříve. A tak jsme se v uplynulých týdnech mohli dozvědět, že u Fordu odstartovali produkci nového Focusu RS v Saarlouis, ale se specifikacemi toho, co v Německu vlastně vyrábí, stále otáleli. A vytasili se s nimi až včera, téměř o čtrnáct dní později. A možná dobře věděli, proč to dělají... Možná.
Specifikace totiž skýtají jedno velké překvapení, ale začneme u toho méně překvapivého. Pod kapotou nového Focusu RS se bude nacházet dvouapůllitrový turbomotor s nejvyšším výkonem 300 koní. Nejvyšší točivý moment bude činit 440 N.m a maximální otáčky budou činit, na relativně objemné turbo nemalých 7 050 ot./min. Sprint z nuly na sto bude trvat 5,9 sekundy a maximální rychlost dosáhne neomezených 261 km/h.
Tyto údaje byly již částečně známy, další jsou ale zcela nové. Kombinovaná spotřeba bude mít velmi optimistickou hodnotu 7,8 litru, odpovídající emise CO2 pak 225 g/km. Kde je tedy ono překvapení? Dostupné informace uvádí, že pohotovostní hmotnost vozu má činit 1860 kg. Zvykli jsme si na to, že nová auta jsou těžká, až to bolí, ale aby měl kompaktní sporťák hmotnost jak pětkové BMW ve vysoké specifikaci? Buď se u Fordu někdo šeredně zmýlil (např. uvedl hmotnost celkou namísto pohotovostní), nebo jsme se po Audi RS6 (test Audi RS6 zde) dočkali dalšího RS s geny tanku...
Aktualizace: Tak jak se nakonec ukazuje, problém s hmotností vznikl u našeho zdroje. Správný údaj je 1467 kg, což už je značně realističtější číslo. Ani tak se ovšem nemůžu ubránit dojmu, že by to mělo být o kousek míň.





Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 2 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 5 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub