Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Lexus GS prý snadno pojme pětilitrový desetiválec, je to avízo verze GS-F?
24.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéfinženýr Lexusu se nechal slyšet, že nová generace modelu GS může snadno pracovat s upraveným motorem supersportu LFA. Dal tím snad najevo, že spekulovaný model GS-F je opravdu ve vývoji?
Lexus nám nedávno zamotal hlavu nejen představením nového sedanu GS, ale hlavně navazujícím odstartováním postupného odhalování verzí 450h a F Sport. Vypadá to skoro tak, jako by lidé z automobilky chtěli pořádat něco na způsob permanentní revoluce na Kubě a zřejmě se při tom dobře baví.
Jako by nový GS neměl dost mediální pozornosti (zde je „dost” zřejmě obecně nedosažitelný stav...), vypustil Yoshihiko Kanamori, šéfinženýr Lexusu, v rozhovoru pro magazín GoAuto informaci o tom, že vůz může být fyzicky osazen motorem 4,8 V10 z modelu LFA. Ten dosahuje výkonu až 560 koní a byl více než vhodným srdcem provedení GS F, o kterém se v minulosti již několikrát spekulovalo. Motor by sice vzhledem k větší hmotnosti vozu musel být naladěn tak, aby dosahoval většího výkonu v nižších a středních otáčkách, ale s jeho použitím problém zkrátka není.
Otázkou ale je, proč to pan Kanamori vůbec říká, když záhy pochopitelně odmítl potvrdit informaci o tom, že automobilka ostré provedení modelu GS vyvíjí. Odpovědi jsou dvě - buď je GS F opravdu ve vývoji, nebo alespoň ve vážně míněných úvahách (jak by asi jinak takový technik mohl nabýt jistoty, že motor lze použít, kdyby to fyzicky nevyzkoušel...) a automobilka nás chce navnadit na jeho budoucí příchod, nebo je to prosté přilití trochy oleje do ohně předchozích spekulací. Však Lexus potřebuje, aby se o novince, s níž má velké plány, hovořilo co nejvíce a už existence tohoto článku svědčí o tom, že pár Kanamoriho vět mělo přesně takový efekt.
Jaká z obou variant je pravděpodobnější si netroufáme odhadovat, snít o vizuálně atraktivním GS s „nabušeným” desetiválcem pod kapotou ale můžeme i tak. Jestli se takový sen někdy promění ve skutečnost, to ukáže jen čas.






Novému Lexusu S by pořádný motor rozhodně slušel, již ve verzi GS 350 vyhlíží dosti vyzývavě
Zdroj: GoAuto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva