Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový nejlepší Golf ukázal na Autobahnu, co umí. I v mizerných podmínkách je lepší, než měl být
18.12.2020 | Petr Prokopec
S 320 koňmi jde o nejsilnější Golf historie. A svými reálnými schopnostmi zesměšňuje auta s mnohem vyšším výkonem a mnohdy dvojnásobnou cenou.
Slavnostní odhalení nového Volkswagenu Golf R proběhlo 4. listopadu. Německá automobilka zároveň oznámila, že o pouhý den později začne předprodej. Ve výsledku by nás proto nemělo až tak překvapit, že na světě je již první test. Ten sice mapuje hlavně akceleraci v přímém směru a jízdu po německém Autobahnu, i tak však může být pro úspěch vozu stěžejní. Ukazuje se totiž, že Němci byli v případě technických parametrů až příliš zdrženliví. Možná i proto, aby jim „eRko“ neohrozilo dražší a ziskovější auta.
Než se ovšem dostaneme k samotné dynamice, jen v rychlosti připomeneme základní technická data. Tak tedy, Golf R je poháněný přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, který produkuje 320 koní a 420 Nm točivého momentu. Ve srovnání s přechozí generací jde o sice malý, ale nezanedbatelný posun, který se pochopitelně projevil také na dynamice. Stovku tak vůz zvládne již za 4,7 sekundy, přičemž dokoupení paketu R-Performance posouvá omezovač z obligátních německých 250 km/h na 270 km/h.
Jinými slovy tu máme nejvýkonnější nejrychlejší Golf historie, který zároveň disponuje driftovacím režimem pro více zábavy za volantem. Jak jsme ovšem zmínili výše, my se tentokrát budeme držet přímého směru, ve kterém „eRko“ exceluje. Na stovku se totiž dokázalo dostat již za 4,4 sekundy, což je výrazně lepší čas, než automobilka udává. Ta jej navíc spojuje s optimálními podmínkami a letním obutím, testovaný kus však měl nasazené zimní pneumatiky a povrch vozovky byl mokrý.
Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby se hot hatch z Wolfsburgu na suchu a lepším obutí přiblížil čtyřem sekundám. Rázem bychom zde neměli soupeře pro Mercedes-AMG A35, nýbrž rovnou pro vrcholné provedení A45. A to by rovněž znamenalo, že „eRko“ by zamířilo do teritoria Audi RS3. Tím by ovšem ohrozilo prodeje svého výrazně dražšího příbuzného. Nejspíše i proto se VW u technických dat držel zkrátka, třebaže se dá očekávat, že nová RS3 zamíří dynamicky také citelně dál.








Dle automobilky by se VW Golf R měl dostat na stovku za 4,7 sekundy. Ve skutečnosti je ale ještě rychlejší, a to i na mokru a zimních pneumatikách. Foto: Volkswagen
Zdroj: Automann-TV@YouTube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
