Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Opel Astra odhalil detaily o redukci hmotnosti, šetří na kolech i brzdách
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback je až o 200 kilo lehčí než předchůdce. Největší podíl na tom nese nová architektura, redukce ale bylo dosaženo i u sedadel.
O nové generaci Opelu Astra jsme se zmiňovali již mnohokrát, přičemž do detailu jsme rozebrali hned několik oblastí od sedaček přes světlomety až po aerodynamiku. Dnes se pro změnu podíváme na onen úbytek hmotnosti, který by měl u některých verzí činit až 200 kilogramů. Největší úspory přitom značka dosáhla u samotné architektury, neboť karoserie a platforma jsou o plných 77 kilogramů lehčí než v případě předchůdce.
Další padesátikilová dieta připadá na podvozek, kde byly užity odlehčené komponenty a zároveň Opel rozhodl, že panely nezakryje veškeré spodní části. Nový je přitom také kompletní výfukový systém, jenž vůči předchůdci ubral 4,5 kilogramu a dalších 11,5 kg připadá na litá kola a pneumatiky. Díky tomu mohli inženýři použít kompaktnější brzdový systém, což se navzdory vyššímu účinku projevilo desetikilovým mankem.
V případě verze osazené motorem 1,4 EcoTec je možné počítat s redukcí 10 kilogramů, neboť pohonná jednotka nově počítá s hliníkovým blokem namísto předchozího litinového. Dalších deset kilo pak ubrala nová převodovka, stejný počet můžeme připsat na vrub modernizovaných předních a zadních sedadel. Tím ovšem Opel s jednotlivým rozpisem končí.
My pak jen dodáme, že výstavní premiéra vozu se odehraje na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž ihned po novinářských dnech je naplánována mezinárodní prezentace. Na té samozřejmě nebudeme chybět, první test tedy můžete očekávat za nějaké tři týdny. Jsme přitom zvědavi, jak se onen úbytek kilogramů projeví na jízdním projevu, který ani u dosavadní Astry nebyl marný.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.





















Nový Opel Astra vůči předchůdci zhubl až o 200 kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejčtenější články
Do dražby jde sbírka snad všech nejlepších BMW M, která kdy vznikla, všechna se mohou prodat klidně za 1 Kč
1.10.2025
Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
2.10.2025
Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
2.10.2025
Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
2.10.2025
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
