Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Opel Astra odhalil detaily o redukci hmotnosti, šetří na kolech i brzdách
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback je až o 200 kilo lehčí než předchůdce. Největší podíl na tom nese nová architektura, redukce ale bylo dosaženo i u sedadel.
O nové generaci Opelu Astra jsme se zmiňovali již mnohokrát, přičemž do detailu jsme rozebrali hned několik oblastí od sedaček přes světlomety až po aerodynamiku. Dnes se pro změnu podíváme na onen úbytek hmotnosti, který by měl u některých verzí činit až 200 kilogramů. Největší úspory přitom značka dosáhla u samotné architektury, neboť karoserie a platforma jsou o plných 77 kilogramů lehčí než v případě předchůdce.
Další padesátikilová dieta připadá na podvozek, kde byly užity odlehčené komponenty a zároveň Opel rozhodl, že panely nezakryje veškeré spodní části. Nový je přitom také kompletní výfukový systém, jenž vůči předchůdci ubral 4,5 kilogramu a dalších 11,5 kg připadá na litá kola a pneumatiky. Díky tomu mohli inženýři použít kompaktnější brzdový systém, což se navzdory vyššímu účinku projevilo desetikilovým mankem.
V případě verze osazené motorem 1,4 EcoTec je možné počítat s redukcí 10 kilogramů, neboť pohonná jednotka nově počítá s hliníkovým blokem namísto předchozího litinového. Dalších deset kilo pak ubrala nová převodovka, stejný počet můžeme připsat na vrub modernizovaných předních a zadních sedadel. Tím ovšem Opel s jednotlivým rozpisem končí.
My pak jen dodáme, že výstavní premiéra vozu se odehraje na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž ihned po novinářských dnech je naplánována mezinárodní prezentace. Na té samozřejmě nebudeme chybět, první test tedy můžete očekávat za nějaké tři týdny. Jsme přitom zvědavi, jak se onen úbytek kilogramů projeví na jízdním projevu, který ani u dosavadní Astry nebyl marný.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.






















Nový Opel Astra vůči předchůdci zhubl až o 200 kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
Nejnovější články
Nejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před hodinouŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 2 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 4 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 5 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom