Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Opel Astra odhalil detaily o redukci hmotnosti, šetří na kolech i brzdách
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback je až o 200 kilo lehčí než předchůdce. Největší podíl na tom nese nová architektura, redukce ale bylo dosaženo i u sedadel.
O nové generaci Opelu Astra jsme se zmiňovali již mnohokrát, přičemž do detailu jsme rozebrali hned několik oblastí od sedaček přes světlomety až po aerodynamiku. Dnes se pro změnu podíváme na onen úbytek hmotnosti, který by měl u některých verzí činit až 200 kilogramů. Největší úspory přitom značka dosáhla u samotné architektury, neboť karoserie a platforma jsou o plných 77 kilogramů lehčí než v případě předchůdce.
Další padesátikilová dieta připadá na podvozek, kde byly užity odlehčené komponenty a zároveň Opel rozhodl, že panely nezakryje veškeré spodní části. Nový je přitom také kompletní výfukový systém, jenž vůči předchůdci ubral 4,5 kilogramu a dalších 11,5 kg připadá na litá kola a pneumatiky. Díky tomu mohli inženýři použít kompaktnější brzdový systém, což se navzdory vyššímu účinku projevilo desetikilovým mankem.
V případě verze osazené motorem 1,4 EcoTec je možné počítat s redukcí 10 kilogramů, neboť pohonná jednotka nově počítá s hliníkovým blokem namísto předchozího litinového. Dalších deset kilo pak ubrala nová převodovka, stejný počet můžeme připsat na vrub modernizovaných předních a zadních sedadel. Tím ovšem Opel s jednotlivým rozpisem končí.
My pak jen dodáme, že výstavní premiéra vozu se odehraje na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž ihned po novinářských dnech je naplánována mezinárodní prezentace. Na té samozřejmě nebudeme chybět, první test tedy můžete očekávat za nějaké tři týdny. Jsme přitom zvědavi, jak se onen úbytek kilogramů projeví na jízdním projevu, který ani u dosavadní Astry nebyl marný.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.






















Nový Opel Astra vůči předchůdci zhubl až o 200 kilogramů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před hodinouZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 3 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 4 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon