Opel Astra dostane jako první kompakt matricové LED, řidiči prý dají 1,5 s navíc

Nové čelní světlomety tvořené na každé straně osmi individuálními segmenty reagují na značky i protijedoucí dopravu, ke spojení s navigací ale nedošlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Opel Astra dostane jako první kompakt matricové LED, řidiči prý dají 1,5 s navíc

13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel Astra dostane jako první kompakt matricové LED, řidiči prý dají 1,5 s navíc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové čelní světlomety tvořené na každé straně osmi individuálními segmenty reagují na značky i protijedoucí dopravu, ke spojení s navigací ale nedošlo.

O nové generaci Opelu Astra jsme se rozepsali vcelku nedávno. Zmínili jsme přitom, že pětidveřový hatchback bude kratší a nižší než stávající provedení, přičemž v kombinaci s 1,6litrovým dieselem by jeho hmotnost měla poklesnout o úctyhodných 200 kilogramů. Očekávat tedy můžeme nižší spotřebu i lepší ovladatelnost, za kterou rovněž bude stát i další ladění zadní torzní příčky doplněné Wattovým přímovodem.

Kromě toho nová Astra počítá rovněž s vyšší úrovní bezpečnosti, která bude dána nejen tužší platformou, ale také novými matricovými diodovými světlomety zvanými IntelliLUX LED Matrix. Ty budou zcela jistě nabízeny za příplatek (či maximálně jako standard u nejvýše položených úrovní výbavy), přičemž složeny jsou z osmi individuálních segmentů, u nichž systém dokáže upravit délku a intenzitu paprsku.

Veškeré změny se budou odehrávat automaticky, tudíž ihned po opuštění městské zástavby dojde k aktivaci dálkových světel, které až do následného vjezdu do obce (systém nejspíše spolupracuje s detekcí dopravního značení) zůstanou zapnuté. Jakmile přitom přední kamera zvaná Opel Eye detekuje protijedoucí vůz, dojde k utlumení individuálního segmentu LEDek, aby nebyl jeho řidič oslněn.

Podle studií, které Opel uskutečnil během vývoje, budou řidiči jedoucí rychlostí 80 km/h profitovat rovněž z lepší viditelnosti okolí. Matricové LEDky by totiž kraje silnice měly osvětlit o 30 až 40 metrů dříve než konvenční halogeny nebo xenony, což dá motoristům k dobru 1,5 sekundy, aby mohli lépe reagovat na nenadálou vzniklou situaci. Tím nám tisková zpráva končí, v jejím závěru již Opel zmiňuje pouze ten fakt, že nové LEDky nejsou propojeny s navigací a že jsou prvními takovými světly v kompaktním segmentu. A to bude nejspíš v čase premiéry vozu pravda, neboť LED-světla jako takový sice už pěkných pár pátků nabízí třeba i Seat Leon, matricová ale nejsou...


Opel Astra dostane jako první kompakt matricové LED, řidiči prý dají 1,5 s navíc - 1 - Opel IntelliLUX LED Matrix 01Opel Astra dostane jako první kompakt matricové LED, řidiči prý dají 1,5 s navíc - 2 - Opel IntelliLUX LED Matrix 02
Nový Opel Astra dostane do vínku i matricové LEDky, které osvětlí kraje vozovky o 30 až 40 metrů dříve než běžné halogeny či xenony

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.