Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový vrchol amerických sporťáků brázdí Ringem i za sněhu, s bizarními výfuky (videa)
21.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Corvette ZR1 chce znovu vystoupat na vrchol potravního řetězce sporťáků z USA a dělá pro to možné i nemožné. Však se podívejte sami.
Chevrolet v těchto dnech masivně testuje novou generaci Corvette ZR1, která by měla být znovu tím nejrychlejším, co dá velká americká automobilka světu na poli sportovních aut. Za tímto účelem vyrazil i na Nordschleife, kde se stříbrný exemplář ukázal již v úterý. Jeho karoserii sice zakrývala kamufláž, barva laku však byla díky odhaleným bokům v zadních partiích jasně patrná. I přes fólii si pak můžeme prohlédnout mohutnou kapotu motoru, výrazné vstupy vzduchu v čelním nárazníku či masivní křídlo, které by snadno mohlo posloužit jako žehlicí prkno.
Mnohem větší pozornost špionážních fotografů a kameramanů ovšem přitáhl červený prototyp, který na trať vyrazil ve středu. I ten se samozřejmě pyšnil extrémním bodykitem, kromě výše zmiňovaných prvků však dostal také podivné koncovky výfuku. Dvě z nich sahají nějakých dvacet třicet centimetrů za vůz, kde se stáčí doleva. Je přitom nad slunce jasné, že sériový vůz zdobit nebudou.
Nezbývá tedy nic jiného, než se začít ptát, co za touto neobvyklou ozdobou zádě stojí. Jako první vysvětlení se jeví snaha potlačit hlučnost verze ZR1. Pro Nordschleife platí limity, které během turistických jízd povolují maximálně 96 dB, v době vyhrazené pro testování automobilek 100 dB. Corvette by však tuto míru snadno mohla překročit, a proto dostala tyto nevzhledné „tlumiče“.
Existuje ale samozřejmě i další teorie, která má pro změnu spojitost s adaptivním systémem výfuku. Toto by mohlo být jeho evoluční provedení, byť taktéž nikoliv v produkční formě. Chevrolet ale pouze přistoupil k levnější testovací variantě, kde by navíc mohl snadněji hledat optimální nastavení zavírání škrticích klapek a podobně. Stejně tak ale může jen „lovit“ ten správný zvuk.
Ve finále tu pak máme ještě třetí možnost, a tou je snaha vypořádat se s proměnlivým počasím, které aktuálně v pohoří Eifel vládne a jež testovacím prototypům může vadit. A jelikož přitom ZR1 pohání kompresorem přeplňovaný osmiválec, kterému vyšší teploty zrovna nesvědčí, může toto opatření napomáhat regulaci recirkulace výfukových par a tedy lepšímu chodu pohonné jednotky.
Zda ovšem některá z teorií trefuje hřebíček na hlavičku, to je sporné. My se nejvíce kloníme k variantě číslo jedna, které by nasvědčovala i jistá časová posloupnost. V úterý totiž mohl Chevrolet vyrazit na okruh poprvé bez „nástavců“, přičemž záhy byla zjištěna jeho hlučnost. Technici značky proto rychle přispěchali s provizorním řešením, které vyzkoušeli o den později.


Zatímco v úterý byl na Ringu nachytán stříbrný prototyp Corvette ZR1 s normálními výfuky...






...o den později již trať brázdil červený exemplář s podivnými rourami na zádi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
VW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
5.10.2025
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
