Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O Volkswagen XL1 je prý velký zájem, navýšení výroby ale automobilka odmítá
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern očividně nechce i přes vysokou pořizovací cenu na každém kusu prodělávat. Asi postačí ztráta z původně plánované edice.
Aerodynamické hybridní vozítko z Wolfsburgu se poprvé ukázalo světu již v roce 2011. Od té doby Volkswagen dělal vše pro to, aby model XL1 dostal na veřejné silnice. To se letos skutečně podařilo, i když některá média v té chvíli překvapeně zírala na vyšší reálnou spotřebu, než bylo automobilkou anoncováno. Tento fakt ale ponechme stranou a místo toho se zaměřme na samotné náklady spojené s vývojem i poptávku.
Zájem o vůz je navzdory vysoké, takřka třímilionové ceně podle Carstena Krebse z Volksagenu doslova „obrovský”. Neznamená to ovšem, že by automobilka vyrobilá více než původně plánovaných 250 kusů, to rezolutně odmítá. Že vám to nedává smysl? V případě exkluzivního sporťáku jako třeba LaFerrari bychom vám i oporovali, tady jde i o výjimečnost, u hybridní podivnosti typu XL1 to ale můžeme jen přitakat.
Svědčí to o jediném - automobilka musí na každém vyrobeném exempláři neuvěřitelně tratit a ani vysoká cena zjevně nepokrývá výrobní náklady, jinak by automobilka musela stát o maximální umoření těch vývojových, jistě rovněž nemalých. Přesné cifry nemáme k dispozici, ani bychom se ale nedivili, kdyby se XL1 zařadilo na seznam nejprodělečnějších vozů světa.
Negativnímu stanovisku značky se za takové situace nejde divit, o to náročnější ale pro Volkswagen bude výběr potenciálních majitelů - automobilka prý vymýšlí „optimální proces”, jak toho dosáhnout. Dá se ale předpokládat, že na prvním místě se ocitnou celebrity všeho druhu. Přeci jen „technologický maják“ nelze svěřit do rukou každému, zvláště ne takovým, kteří by o udávanou spotřebu mohli reálně stát...





































XL1 je pro koncern Volkswagen zjevně prodělečný. Není proto divu, že více než 250 kusů nevznikne
Zdroj: Autoblog Green
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.03. 00:41 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.02. 22:44 - řidičBOB
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB
- BMW Divize 07.02. 14:13 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 07.02. 14:12 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB