Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Obří Hummer se ve sprintu postavil proti prťavému Suzuki, David aspoň jednou poslal Goliáše pořádně k zemi
13.9.2024 | Petr Prokopec
Nevíme, jestli někdo opravdu potřebuje vědět, které z těchto aut je lepší ve zrychlení, ani záporná odpověď ale nečiní jejich přímé srovnání nezajímavým. Jde o Davida a Goliáše v automobilových baleních, kdy obra trápí hlavně nepřekvapivá slabina, navíc umocněná časem.
Je zvláštní, kterak lidé často kladou důraz na něco nesmyslného, zatímco skutečně důležité věci pomíjí. Překvapivě to platí hlavně o pneumatikách, neboť znám několik lidí s rozsáhlým vozovým parkem, ve kterém nenajdete nic, co by stálo pod dva nebo tři miliony korun. Když se ovšem zadívám na jejich obutí, vidím na nich loga čínských firem, o kterých často neslyšeli ani v Říši středu. Za jejich rozhodnutím takové pneumatiky koupit stojí pochopitelně jejich cena.
Když se dotyčných zeptám, zda si boty kupují rovněž někde na vietnamské tržnici, koukají na mě s nevraživostí. Přitom pneumatiky jsou tím jediným, co zprostředkovává kontakt vozu se silnicí. Správná volba tak často stojí mezi bezpečným návratem domů a posledním výletem na hřbitov. Přičemž podobně jsou zanedbávány také brzdy. Mnozí lidé si totiž myslí, že jsou věčné, případně že jejich účinek je dostatečný i po mnoha letech, co dané auto sjelo z montážní linky.
Mezi takové evidentně patří i zástupci britského Backfire Media, kteří přijali výzvu Mata Watsona, aby se zúčastnili závodu ve sprintech a deceleraci. Na startovní čáru totiž přivezli Hummer H2, který by dle všeho měl disponovat 6,2litrovým osmiválcem naladěným na 406 koní. Tedy alespoň dle Watsona, zástupce Backfirem Media o motoru hovoří jako o šestilitru. Ten byl k mání v prvé fázi produkce, přičemž produkoval 330 koní. Vždy u toho ale byly takřka tři tuny hmotnosti.
Vedle tohoto mastodonta vypadá Watsonem řízené Suzuki Jimny jako autíčko do kapsy, přičemž jeho 1,5litrový atmosférický motor produkuje pouhých 102 koní. Starat se ovšem musí o zcela jinou hmotnost, třídveřové provedení japonského SUV totiž váží mezi 1 070 a 1 135 kg dle výbavy. Přes to všechno ale disponuje horším poměrem výkonu a hmotnosti, než je tomu u Hummeru, který tak vyhrál závod ve zrychlení na čtvrtmíli, i když těsně (18,8 s versus 19,1 s).
Jak ale nejspíše již tušíte s ohledem na úvod tohoto článku, jádro pudla se skrývá někde jinde. Když totiž dojde na poměřování brzdné dráhy, člověk si nad uvažováním lidí z Backfire Media může jen ukroutit krk. Jak totiž Watson zjistil s pomocí „krokoměru“, Hummer potřebuje na zastavení z rychlosti 100 km/h o 70 až 80 metrů víc než Suzuki, sedmdesát až osmdesát! Druhý pokus pak sice dopadl lépe, ovšem i tak na tom H2 byla o nějakých 40 m hůř než Jimny. Ke všemu zarazí to, že jeho řidič jako zástupce automobilového média, toto zastavení považuje za působivé. Dost by nás zajímalo, zda by něco takového říkal, kdyby se Hummerem pohyboval v obytné zóně...
Hummer H2 váží zhruba 2 850 kg, přičemž standardně výrobce před dvaceti lety uváděl, že na zastavení z rychlosti 110 km/h je třeba 65 metrů. Něco takového nebylo zrovna působivé, ovšem kousek, který zamířil do testu Carwow, na tom byl ještě hůř. Paradoxně jeho řidič, zástupce automobilového média, měl pocit, že dosáhl dobrého výsledku. Foto: Hummer
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nejnovější články
- Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
před hodinou - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před 2 hodinami - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 4 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 5 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.05. 20:22 - řidičBOB
- Kdo má přednost? 10.05. 15:43 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.05. 14:01 - rhinos
- Politický koutek 10.05. 06:28 - HondaMan
- Pneu koutek 10.04. 19:48 - abgx1