Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024 | Petr Prokopec
Sama firma připouští, že vyvíjet toto auto pro potřeby jízdy na mokru je skoro zbytečné, neboť si jej pár jeho kupců bude šetřit na slunné dny. Ale co kdyby s ním někdo chtěl na mokrý okruh přece jen vyrazit?
Pro řadu automobilek se zákazník v posledních letech stal ekvivalentem hadru, který na první dobrou vyždímají a pak ho někde pohodí. Může to znít až přehnaně, ale naše zkušenosti získané od samotných majitelů bohužel danou teorii potvrzují. O to příjemnější je vidět a slyšet, že stále ještě existují výrobci, pro které je klientela tím prvním i posledním. Společnost Gordon Murray Automotive mezi ně patří, jak se ostatně můžete přesvědčit při sledování jejího posledního videa.
Britové totiž zamířili na domácí okruh Brands Hatch, a to v době, kdy byl zalitý vodou. Takový byl nicméně záměr, neboť automobilka ladí nastavení na mokru. Jak uvedl technický poradce Frank Coppuck, značka GMA nepředpokládá, že by si majitelé supersportů záměrně brali svá auta na povrch nabízející jen minimum trakce. Zvláště když jde o takové vozy, jako je T.50s Niki Lauda párující hmotnost pouhých 852 kil se 772 koňmi a minimem záchranné elektroniky.
Jenže někteří hledají i takové dobrodružství a značka jim chce vyjít vstříc. Navíc ani její nadmíru movitá klientela nedokáže poručit větru a dešti. Co tedy dělat, když si zaplatí okruh třeba na tři dny, a po celé ty tři dny prší? Buď to může vzdát, nebo se zkrátka „hecne“ a vyrazí i na zmáčenou trať. Úkolem GMA je proto zajistit, že T.50 bude fungovat za každé situace, ať již jde o standardní verzi, nebo tu okruhovou. Nové video se přitom zaměřilo na druhou zmíněnou, jíž řádně proháněl skotský závodník Dario Franchitti.
Jednapadesátiletý jezdec je členem vývojového týmu již od počátku, stejně jako vývojový jezdec Steve Hayes. Oba tak prototypy okruhové verze proháněli, jako kdyby neexistoval zítřek. Dobrá zpráva je to jak pro 25 majitelů, tak i pro nás, neboť si můžeme užít dvanáctiválcové ústrojí vytočené až do červeného pásma. A je to ryk, jaký vás snadno dostane do kolen. Dost možná tak mnozí zákazníci vůbec poprvé pocítí i touhu vyrazit na mokro.



Provedení T.50s Niki Lauda se dočkalo karoserie s vyšším přítlakem, nižší hmotnosti a vyššího výkonu. Vyrobeno bude jen 25 kusů, k mání pochopitelně není už ani jeden. Foto: Gordon Murray Automotive
Zdroj: Gordon Murray Automotive
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva