Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Astra OPC 2012 už zná svou cenu, dynamické parametry ale nikoli
10.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pozoruhodným způsobem válčí Opel s představováním nové Astry OPC. Už si ji můžete i koupit, jak jezdí ale budete muset zjistit sami.
V seznamu „ženevských úkolů” mi s velkým vykřičníkem zůstává nesplněný jeden, se kterým bych se popral docela rád - podrobné představení Opelu Astra OPC 2012. Jenže splnit jej nemohu. Čekali jsme, že německá automobilka tento model na ženevském autosalonu představí v plné parádě a zveřejní jeho detailní technické parametry, ale nestalo se tak. Vůz tam přivezla, vystavila, sklidila potlesk a za nějaký týden s ním zase odjede. Aniž by k němu řekla cokoli nového.
A přitom by bylo o čem mluvit. Plných 280 koní dvoulitrového turba jistě dokáže tento vůz rozparádit k mimořádným výkonům, automobilka o nich ale zatím zarytě mlčí. Výkon a maximální rychlost vozu kolem 250 km/h známe už od prvotního představení z loňského listopadu, od té doby jsme vůz mohli vidět už jen na pár nových fotkách a také prvním videu. Vždy se stejnými informacemi.
Že si Opel nechává dynamické parametry svého nejnovějšího hot-hatche pro sebe by ještě šlo pochopit, však je ani nemusí znát. Jenže to by vůz nesměl chtít prodávat. Včera totiž automobilka zveřejnila, že Astra OPC bude v Německu k mání za cenu od 34 250 Eur (cca 850 tisíc Kč). Pln očekávání jsem tedy prozkoumal web Opelu pro média, stránky pro koncové zákazníky, stáhnul si i německý prodejní katalog vozu (PDF, 3,0 MB), ve kterém si můžete vybrat barvu karoserie, typ čalounění sedadel nebo preferovaná litá kola. K dispozici je zkrátka všechno, jen technické parametry jsou odbyty jen informací o spotřebě paliva.
To není zrovna nejhodnotnější údaj, neboť za udávaných 8,1 litru benzinu na 100 km bude s OPC jezdit asi jen málokdo. Kdy se konečně dozvíme, jak Astra OPC jezdí, to je zatím ve hvězdách, koupit si ji zatím můžete třeba pro její modrý lak. Ale možná Opel chystá nějaké příjemné překvapení - takový nový rekord mezi předokolkami na Severní smyčce německého Nürburgringu by se vedle informací o zrychlení z 0 na 100 a 200 km/h vyjímal docela dobře...







Astra OPC vypadá i naživo v Ženevě skvěle. Jen bychom také rádi věděli, jak rychlá vlastně je...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva