Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra OPC 2012 vstupuje do ringu s výkonem 280 koní
4.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Máme první oficiální fotky a specifikace nového Opelu Astra OPC. Vypadá skvěle, místo původně slibovaných 300 koní jich ale má o dvacet méně.
To ovšem pro Opel nepředstavuje žádný zásadní problém. Na překonaní 250 koní konkurenčního Fordu Focus ST a Renaultu Mégane R.S. to bohatě stačí a pořád je to krapet více, než nabízí Scirocco a Golf ve verzích R (nemluvě o GTI). Kromě toho si tím v Rüsselsheimu možná nechávají prostor pro pozdější, ještě ostřejší Nürburgring Edition, která začíná být tradiční a může zabojovat proti příštímu silnějšímu Focusu RS.
Astra OPC produkuje svých 280 koní a 400 newtonmetrů z přeplňovaného dvoulitru, který stačí na maximální rychlost 250 km/h. Kolik času bude potřebovat ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou při akceleraci na stovku, je prozatím neznámé, ale s trakcí v zatáčkách i přímce tomuto vozu rozhodně pomůže mechanický samosvorný diferenciál.
Jízdní vlastnosti nejsportovnější Astry by měly profitovat z jinak kalibrovaného (pevnějšího) podvozku HiPerStrut s adaptivními tlumiči FlexRide, které umožní řidiči vybírat si ze tří módů - Normal, Sport a OPC/VXR. Součástí změny režimu nastavení tlumičů budou rovněž jiné reakce řízení a plynu. Opel slibuje nadprůměrnou ovladatelnost a agilitu vypilovanou na Severní smyčce Nürburgringu pod dohledem bývalého závodního pilota Joachima Winkelhocka.
S prodejem se počítá od léta 2012. Cenovku si Opel nechal pro sebe, ale její součástí budou kromě mechanických změn také exteriérové úpravy (snad vedoucí k lepšímu přítlaku, omezení vztlaku a účinnému chlazení vrtaných kotoučů a třmenů od Bremba) a decentní modifikace interiéru, kde vynikají sportovní sedačky Recaro.
Prostor pro odhalování dalších specifikací a informací tedy zatím Opel nechal poměrně velký, ale aspoň se zase jednou máme ještě na co těšit.
Opel Astra OPC resp. jeho soukmenovec Vauxhall Astra VXR je po skončení výroby Focusu RS nejsilnějším strojem v segmentu ostrých hatchbacků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 22 minutami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 21 minutami - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před hodinou - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 2 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 3 hodinami - Audi by se mělo zbavit svého šéfa, než firmu skutečně přivede ke krachu, jak na 50 procent očekává jeho kolegyně
včera
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 09:19 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka