Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Karl na novém videu osvětluje podstatu svého designu
2.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf stylistického oddělení značky ve čtyřech minutách osvětlil, co se skrývá za rozměrnými předními světly či proč na bocích najdeme dvojitou křivku.
Opel Karl sice bude veřejnosti představen až na březnovém autosalonu v Ženevě, jeho virtuální prezentace však proběhla již před Vánoci. Víme tedy, že na délku vůz měří 3 680 milimetrů, přesto by uvnitř měl nabízet dostatek místa pro pětici pasažérů. Pod kapotou se pak alespoň pro začátek objeví pouze atmosférický litrový tříválec, jehož 75 koní bude přední kola přenášet pětistupňová manuální převodovka.
To sice není zrovna kombinace, která by slibovala působivé jízdní zážitky, při spárování s hmotností okolo 900 kilogramů by ovšem Karl nemusel být dynamicky úplně k zahození. Tímto se ovšem dnes zabývat nebudeme, místo toho nahlédneme pod ruce designérům. Šéf stylistického oddělení Opelu Mark Adams nás totiž na novém videu provede všemi zákoutími novinky, i když jen v rámci exteriéru.
Důraz je kladen hlavně na příď, kde najdeme výraznou čelní masku. Více než tu ovšem Adams vyzdvihuje světlomety, ve kterých se má pojit německá preciznost s uměleckým sochařstvím. Boční pohled je pak definován snižující se linií střechy, s čímž kontrastuje zvyšující se linka oken. Kromě toho tu máme dvě křivky v oblasti klik dveří, které mají dodat vozu na dramatu a dynamičnosti.
Vzadu pak najdeme především mohutnější světlomety, jež přidávají vozu na osobnosti. Tím ovšem toulky končí, na interiér zřejmě přijde řada až později. Dodat tedy můžeme tolik, že vůz dorazí s rozměrným dotykovým displejem a poněkud menší možností personalizace, než jakou nabízí třeba Opel Adam. Vyhřívaná sedadla či volant nebo parkovací senzory si ovšem budete moci dokoupit.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
včera„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
včeraHonda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
včeraStellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
včeraVW si musí připravit šrajtofli v nejnevhodnější moment, jeho miláček mezi akvizicemi právě prodělal 23 miliard za kvartál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva