Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel Zafira 2,0 BiTurbo CDTi: nový vrchol nabídky bude znovu naftový
5.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejsilnější provedení nové Zafiry je už dnes naftové a rozdíl mezi vznětovým a zážehovým vrcholem se dále umocní. Vůz totiž dostane nové dieselové biturbo.
Zatím to není oficiální a i německý web Opelu o něčem podobném v tuto chvíli mlčí, holandský Autointernationaal ale s plnou vážností informuje o tom, že nová generace Zafiry bude již od 1. července k mání s motorem 2,0 BiTurbo CDTI. Ten si v tuto chvíli můžete pořídit do Insignie a v Zafiře se má podle Holanďanů objevit ta samá verze.
Vůz by se tedy měl v provedení BiTurbo CDTI dočkat výkonu až 195 koní, který motor servíruje v rovných 4 000 ot./min, vrchol maximum točivého momentu 400 newtonmetrů pak leží v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Stejně jako případě Insignie bude bude motor standardně dodáván se šestistupňovým manuálem, automat o stejném počtu převodových stupňů bude za příplatek. Známé jsou i emise CO2 - 144 g/km - a tedy také kombinovaná spotřeba paliva. Ta by měla prostým přepočtem činit 5,4 litru nafty na 100 km.
Možná se vám zdá, že podobný motor je do Zafiry až příliš silný, přesto příliš nepochybujeme o tom, že informace kolegů ze země coffee shopů tulipánů jsou správné. V našem prvním testu nové Zafiry jsme konstatovali, že vše hraje do karet naftě a Opel navíc potřebuje nový motor prodávat ve vícero modelech. Tak proč ne také v Zafiře. Navíc informace konzervativního holandského média jsou příliš podrobné na to, aby byly vymyšlené.
Zajímavé nicméně je, že se tímto krokem dále rozevřou nůžky mezi nejsilnějším benzinovým a naftovým provedením. Vrcholný benzin 1,4 Turbo dnes nabízí pouze 140 koní, pokud bychom za zážehovou verzi označili i tu spalující zemní plyn, pak 1,6 CNG Turbo dává 150 kobyl. To je stále o hodně méně než 195 plnokrevníků nového dieselu a pokud Opel znovu nepřispěchá s šílenosti jménem Zafira OPC (což nepředpokládáme, jakkoli to bylo zajímavé auto), těžko se tento stav změní.
Na holandském trhu má Zafira 2,0 BiTurbo CDTi stát nejméně 40 695 Eur (cca 1 050 000 Kč), ale tuto informaci nemusíme brát příliš vážně vzhledem k tamnímu odlišnému daňovému zatížení. V našich končinách by vůz měl být citelně levnější.























Nová Zafira dostane téměř dvousetkoňový motor, na naftu
Zdroj: Aautointernationaal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
před 7 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 9 hodinami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 10 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 21:17 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
