Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Opel zvýšil svůj tržní podíl v Evropě, GM to nestačí
2.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Německý Opel stále bojuje na domácí půdě s Volkswagenem, ale bitva se prozatím nevyvíjí pro Opel dobře.
Opel se stále nemá na růžích ustláno. I když představil několik zajímavých modelů a jeho tržní podíl stoupá, v mateřském koncernu nejsou spokojeni a chtějí více. Problém Opelu a jeho portfolia je v tom, že výrobní náklady jeho modelů jsou díky drahé německé pracovní síle poměrně vysoké, ale své ceny nemůže díky menší prestiži značky nasadit tak vysoko jako například Volkswagen. Majitele firmy, koncern General Motors, tak logicky trápí především nízké marže na celém produktovém portfoliu Opelu.
Pokud bychom měli srovnat konkrétní vozy, tak například Opel Astra stojí zhruba o 15 % méně než podobně vybavený Volkswagen Golf. Dalším příkladem může být třeba Opel Insignia, která nabízí mnoho prvků výbavy typických pro spíše pro prémiové značky nebo dražší modely koncernu Volkswagen, ale cenu musí Opel nasadit podstatně níže než konkurenčního Passatu nebo BMW 3 či Audi A4.
Zatím není zcela jasné, jakou cestu z této situace Opel zvolí. Buď může přesunout výrobu do destinací s levnější pracovní silou, nebo zkusí nasadit vyšší ceny. Právě cestou zvýšených cen půjde společnost u nové Zafiry pro rok 2012, ale zároveň bude stále nabízet starší model za příznivé ceny pro zákazníky hledající levnější MPV. Do budoucna je ale reálnou alternativou i partnerství s největším čínským výrobcem automobilů SAIC Motor Corp, který by mohl Opelu pomoci se snižováním nákladu na výrobu a efektovou celého výrobního procesu.
Opel nyní koncernu GM nevydělává žádné peníze, ale na druhou stranu z něj koncern profituje v otázkách technologií, kde má přístup k ověřeným řešením pro své další značky jako Chevrolet. Není tedy pravděpodobné, že by se chtěl koncern GM v budoucnu Opelu zbavit.
Německá automobilka se musí v budoucnu rozmyslet, zda bude s Volkswagenem bojovat na domácí německé půdě dále nebo přesune své priority na trhy jako je jižní nebo východní Evropa či Španělsko. Drahá německá pracovní síla donutila také jiné značky svou výrobu přesunout mimo tradiční teritorium a snižovat náklady, což se významným způsobem odrazilo v kvalitě především prémiových značek, kde jsme byli zvyklí vídávat kvalitnější materiály a lepší provedení než dnes. Opelu by nicméně mohla pomoci také nová verze legendární Calibry, která může posunout renomé značky zase o kousek nahoru.








Nejnovějším „tahákem” Opelu je sexy Astra GTC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan