Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pagani Zonda 764 Passione je prý poslední vyrobenou Zondou vůbec. Na jak dlouho?
11.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí verze řady 760 RS dostane manuál, růžové brzdové třmeny a růžovým vláknem vyplétanou karbonovou karoserii. S výkonem 760 koní ale změkčilá nebude.
Tak tu máme další, v pořadí již asi tisící, poslední Pagani Zondu. Jmenovat se bude 764 Passione, ovšem pouze kvůli požadavku anonymního zákazníka. Ve skutečnosti jde ovšem o třetí kousek z limitované série 760 RS, kdy první exemplář byl odeslán do Chile a druhý bude krotit Lewis Hamilton.
Zonda 764 Passione by přitom měla sdílet většinu komponentů se soukromým vozem mistra světa formule 1 z roku 2008. To znamená, že bude vybavena manuální převodovkou a 7,3litrovým motorem V12 z produkce AMG. Ovšem naladěným techniky Pagani na výkon 760 koní.
Tato pohonná jednotka přitom byla inspirována šestilitrovým závodním motorem, který si našel cestu i do Mercedesu CLK-GTR. Jeho využití na veřejných silnicích však není možné, na to je příliš hlučný a emisní. V12 7,3 l oproti tomu punc legality má, přitom je o 90 koní silnější než v Zondě Cinque.
Právě z tohoto (rovněž limitovaného) modelu bylo převzato i několik panelů karoserie, nová jsou ovšem extrémně široká kola, která napomáhají s přenosem vyššího výkonu. Za nimi se skrývají výkonné brzdy s růžově lakovanými třmeny, což byl požadavek zákazníka.
Stejně tak by karbonová vlákna karoserie měla být vypletena růžovou nití, která Zondě propůjčí netradiční vizáž. Název Passione by se pak měl objevit na hlavě válců, přičemž vyveden bude ve stejném odstínu.
Tím dostupné informace končí, na detaily či reálné fotografie si tedy budeme muset počkat do doby, než Pagani Zonda 764 Passione za 1,8 milionu Eur (cca 45 milionů korun) opustí brány továrny.

Pagani Zonda 764 Passione dostane karoserii protkanou růžovým vláknem. Vypadat by mohla jako Zonda 750, která se nakonec do výroby nikdy nedostala
Inspirací pro vzhled Zondy 764 Passione se stala limitovaná série Pagani Zondy Cinque
Stejně jako vůz určený Lewisi Hamiltonovi dostane Zonda 764 Passione manuální převodovku, která bude na zadní kola přenášet výkon 760 koní produkovaný 7,3litrovým motorem V12
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 8 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Mercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
před 3 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 4 hodinamiPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před 6 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 7 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva