Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 DKR odhalen ve válečném zbarvení, zůstává u dieselové V6
25.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské želízko pro nadcházející Dakar sice dostane méně koní, zato bude spolehlivější. Jezdci navíc mohou počítat s lepší klimatizací.
Již za pár týdnů odstartuje další jihoamerický ročník rallye Dakar a Peugeot tam chce obhájit letošní vítězství. Již u toho nebude závodní speciál 2008 DKR, na jeho místo nastupuje nové provedení 3008 DKR. To jsme si mohli představit před časem, první sada snímků ovšem nezahrnovala válečné barvy, se kterými Francouzi vyrazí do Paragvaje, Bolívie a Argentiny.
Nově tu ovšem máme fotky, které dokazují, že Peugeot i přes změnu modelu bude znovu spolupracovat s firmami Red Bull, Sparco, BF Goodrich či Total. Měnit se nebude ani jezdecká sestava, neboť v té opětovně figurují Stephane Peterhansel, Sébastien Loeb, Cyril Depres či Carlos Sainz. Ten již Peugeot 3008 DKR vyzkoušel během marocké rallye, kterou dokončil na druhém místě.
Přestože došlo ke změně modelů, technika zůstala v podstatě stejná. Peugeot si loni s úspěchem vyzkoušel koncepci pohonu pouze jedné nápravy, u které hodlá zůstat. O její roztáčení se pak postará třílitrový turbodiesel V6 twin-turbo, jenž ale oproti minulému provedení přišel o 20 koní. Nahradit je má zvýšená spolehlivost.
Mimo to došlo k lehkému přepracování podvozku, kde byla modifikována geometrie a tlumiče. Vylepšen byl také chladicí systém, neboť jezdci si u předchůdce stěžovali na špatnou klimatizaci. Nově tak mají k dispozici mnohem lepší podmínky, se kterými by obhajoba vítězství měla být lehčí. Tedy pokud vůbec lze o Dakaru takto mluvit.





Nový Peugeot 3008 DKR se ukázal v barvách, se kterými za pár týdnů zamíří na rallye Dakar 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 12 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
