Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Pilotovi závodního BMW došlo těsně před koncem posledního kola palivo, auto do cíle dotlačil
22.8.2023 | Petr Miler
Dokážete si představit, že by Lewis Hamilton vystoupil ze svého monopostu a cílovou rovinku zvládl nejen po svých, ale dokonce v roli náhradního pohonu svého vozu? Max Orido přesně tohle udělal v poněkud nižší lize závodění.
Po srdcervoucím závěru předloňské sezóny Formule 1 se všechna dramata posledního kola automobilových závodů zdají být najednou poněkud plytká, to na videu níže se ale velké ceně Abu Zabí roku 2021 aspoň blíží. V hlavní roli je opět Max, tentokrát ale ne Verstappen, nýbrž Max Orido, který v závodním BMW M4 GT4 dlouho vedl asijskou časovku seriálu GT4 na okruhu v japonské Okajamě. Se svým týmovým kolegou Masakim Kanem vedli každé kolo závodu a měli 33 sekund náskok před druhou Toyotou GR Supra GT4, přesto nevyhráli.
Jak můžete vidět níže, jeho auto začalo v posledním kole výrazně zpomalovat, což vedlo k domněnce, že vzhledem k ubývajícímu času nechce před vypršením stanovené doby závodu začít další kolo. A přesně tak to bylo, Oridovi docházelo palivo, nakonec mu ale nestačilo ani na dokončení kola, kterým zrovna projížděl. Jeho vůz tak na cílové rovince svou pouť závodem skončil. Ale jen na svůj vlastní pohon.
Orido se totiž rozhodl vystoupit z auta a do cíle ho dotlačit. Věřte nebo ne, ale v sérii GT4 je to pořád „legálně” možné, naše narážka na Formuli 1 v úvodu je dnes ryze teoretická. Tlačení nemá smysl, protože v autě stejně musí zůstat dostatek paliva, které dovolí jeho rozbor po závodě, což by tu pochopitelně neklaplo. Ale i kdyby ano, z bezpečnostních důvodů je to v ef-jedničkách zakázané. Ale nebylo, vzpomenout můžeme slavný pokus Nigela Mansella v sezóně 1984 v Dallasu, při kterém zkolaboval, nebo hned dva pokusy Stirlinga Mosse v 50. letech. To byly časy.
Orido je tak trochu připomněl a nakonec ne marně. Podařilo se mu dostat vůz přes čáru, třebaže ne dříve, než jej předjelo pět soupeřů. Závod tedy dokončil jako šestý a při dalším závodě spolu s Masakim Kanem získal pro tým BMW M Team Studie M4 GT4 letošní titul. Tomu se říká oddanost, podívejte se na to sami níže.



BMW M4 GTR nevypadá zrovna jako šlapací auto, ale může se jím snadno tak trochu stát, jak zachycuje video níže. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: GT World
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejčtenější články
Kia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
11.4.2025Jen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
11.4.2025Americké přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
12.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12.4.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch