Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, co Audi těsně před Vánoci dodalo zákazníkům. Je to vážně nadělení
24.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dostat k Vánocům cokoli je jistě pěkné, na některé věci lze ale hledět s větším zalíbením než na jiné. Jako třeba na záplavu prvních vyrobených Audi R8 MLS GT4.
Na dubnovém autosalonu v New Yorku se ukázala druhá generace Audi R8 ve verzi LMS GT4. Ačkoliv jde o závodní speciál, silniční verzi je tak blízko, jak jen to jde. Potvrzuje to i samotná automobilka, dle které je 60 procent komponentů mezi oběma variantami společných. To snižuje výslednou cenu, za speciál se platí 198 000 Eur (cca 5 090 500 Kč), což na závoďák této úrovně není závratná suma.
Čím se tedy provedení GT4 liší od silničního Audi R8? V prvé řadě jde o zcela odlišnou koncepci pohonu, pravidla dané závodní kategorie nepřipouští systém 4x4. Atmosférický 5,2litrový desetiválec tedy zásobuje pouze zadní kola, přičemž výkon motoru byl odladěn na 495 koní. Jejich přenos dostal na starosti sedmistupňový dvouspojkový automat, na zadní nápravě našel své místo mechanický diferenciál.
Standardní výbava zahrbuje stavitelné tlumiče a stabilizátory, silnější brzdy vyhovující ostřejšímu okruhovému použití nebo překalibrovaným řízením, ze závodní verze GT3. Specifická jsou litá kola či agresivnější bodykit navyšující přítlak. Interiér je „oholen“, hlavní roli zde hraje ochranná klec, skořepina a šestibodové pásy.
Pamatováno bylo také na bezpečnostní předpisy, kromě specifické nádrže odpovídající požadavkům mezinárodní automobilové federace FIA tu je i „únikový východ“ skrze otvor ve střeše. Tím odlišnosti víceméně končí. Objednávkové knihy Audi otevřelo v říjnu a současně přislíbilo, že první zákazníci dostanou své vozy ještě letos před Vánoci.
Jak bylo řečeno, tak se i stalo. Značka se čtyřmi kruhy se aktuálně pochlubila fotkami první várky závodních speciálů, z nichž pět zamíří do Spojených států, jeden do Austrálie a po dvou dostanou týmy v Asii, Německu a Nizozemí. Nasazeny budou ve vytrvalostních závodech v Dubaji, Daytoně či Bathurstu, stejně jako se zúčastní již sedmého ročníku Audi R8 LMS Cup.




Audi R8 LMS GT4 míří za prvními zákazníky...
...připomenout můžeme i první sadu oficiálních snímků velmi levného závodního speciálu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraČínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
včeraFirma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
včeraNejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva