Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí

Od aktivního podvozku by člověk čekal, že bude zlepšovat jízdní vlastnosti vozu, ať už po stránce komfortu či dynamiky. Řešení v nové A8 ale umí i jiné věci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí

9.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Od aktivního podvozku by člověk čekal, že bude zlepšovat jízdní vlastnosti vozu, ať už po stránce komfortu či dynamiky. Řešení v nové A8 ale umí i jiné věci.

Na počátku října jsme vyzdvihli největší technologické vychytávky nového Audi A8. Mezi ně patří i aktivní podvozek, který je obvykle využíván pro zvýšení komfortu cestujících či zlepšení jízdních vlastností vozu při rychlé jízdě. Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku ale nyní dodává, že zvýšit bezpečnost umí i tehdy, když auto stojí.

Jak? Značka zastává názor, že vůz dokáže lépe absorbovat energii při nárazu, pokud se na něj právě správným nastavením podvozku připraví. Systém Pro Sense Side totiž používá senzory, kterými monitoruje okolí vozu a kalkuluje přitom možné riziko nehody. Pokud je zřejmé, že dojde k bočnímu nárazu, jsou aktivovány regulátory podvozku na té straně, ze které se hrozba blíží. Během 500 ms dojde k zvýšení ohroženého boku o 80 milimetrů, díky čemuž se náraz přenese hlavně do podlahy a prahů, ne do dveří.

Dle Audi je tímto způsobem zredukován tlak na lidské tělo o 50 procent, což zvláště ve vyšších rychlostech, systém je aktivní až od 25 km/h výše, citelně snižuje riziko poranění. Bude zajímavé sledovat, jak se to projeví ve výsledcích testů Euro NCAP a IIHS, i takto „bez důkazu” se ale řešení Audi zdá být opravdu blízké stále nepřekonanému odpružení kol starému 13 let, které se nakonec nedostalo do výroby.

Můžeme pak jen dodat, že součástí nového videa níže, které technologii Pro Sense Side ukazuje v praxi, jsou i další technologické vychytávky německé novinky. O řadě z nich jsme mluvili již ve zmiňovaném článku, z těch nově odhalených pak stojí za pozornost ještě ochrana kol před poškrábáním o obrubník, jenž je součástí parkovacího systému, který počítá s plně autonomním režimem.


Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí - 1 - Audi Pro Sense Side 2017 videoscreen 01Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí - 2 - Audi Pro Sense Side 2017 videoscreen 03Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí - 3 - Audi Pro Sense Side 2017 videoscreen 04Podívejte se, co také dokáže podvozek nového Audi A8. Pomůže, i když vůz stojí - 4 - Audi Pro Sense Side 2017 videoscreen 05
Technologie Pro Sense Side dokáže v případě hrozící nehody přizvednout jednu stranu Audi A8 a tím energii při nárazu směřovat spíše do prahů než dveří

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše