Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak se nové Audi A8 tiše a noblesně prohání po Ringu (videa)
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrchol luxusu německé značky bude světu představen v příštím roce. Ve stejné době dorazí i RS4 Avant, které bylo taktéž přistiženo na Nordschleife.
Budoucností Audi jsme se zabývali vcelku nedávno. Při té příležitosti jsme zmínili, že během příštích dvou let značka se čtyřmi kruhy ve znaku kompletně obmění své nejluxusnější portfolio. Jako první přitom dorazí nová generace A8, jíž můžeme očekávat na začátku příštího roku. Do té doby Audi hodlá vůz vyladit do naprosté dokonalosti, aby mohl lépe soupeřit s BMW řady 7 a Mercedesem třídy S. Ten se přitom zakrátko dočká faceliftu.
Zpět ale ke čtyřem kruhům, jejichž novinka byla aktuálně natočena na Nordschleife. Tedy poněkud nepřirozeném prostředí pro limuzínu, která se hodlá soustředit zejména na komfort. Ze záběrů je ovšem jasně patrné, že Audi A8 nehodlá strhat rekordy Severní smyčky. Mimo to si také můžeme konečně pořádně prohlédnout siluetu, která počítá s pozvolněji se svažující střechou. Spíše než typický sedan zde proto máme cosi na způsob čtyřdveřového kupé.
Kromě přitažlivého vzhledu by novinka měla nabídnout zejména semi-autonomní řízení, které zvládne převzít kontrolu nad vozem v nižších rychlostech. Dále pak bude mít řidič k dispozici virtuální kokpit či modernizovaný multimediální systém MMI s obrazovkou z organických diod.Pod kapotou se pak objeví plejáda šestiválcových, osmiválcových a dvanáctiválcových jednotek, o méně objemném agregátu prozatím nepadlo ani slovo.
Přesunout se tak můžeme v rychlosti k dalšímu modelu Audi, který brázdí Severní smyčku, a sice k RS4 Avant. I to se objeví během několika málo příštích měsíců, přičemž pod kapotou s největší pravděpodobností nabídne 2,9litrový šestiválec z Porsche Panamera 4S. Ve srovnání s touto pohonnou jednotkou však ta „sportovnější“ dostane jiné sání, výfuk či elektronickou řídicí jednotku.
Očekávat bychom měli výkon v pásmu 450 až 500 koní, což sice na překonání takového Mercedesu-AMG C 63 S stačit nebude, nicméně v kombinaci s pohonem všech kol by Audi mohlo disponovat zajímavější jízdní dynamikou. Ta je přitom naznačena na videu ze zmiňované Nordschleife, jíž RS4 Avant „brousí“ razantnějším způsobem než Audi A8.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 2 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 3 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 5 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis