Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podívejte se, jak to vypadá, když se Wankelův motor rozletí v 10 000 otáčkách
10.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Rotační motory jsou v nově vyráběných autech mrtvou záležitostí, ve starších strojích ale stále žijí. I tento Wankel ve staré Mazdě se měl čile k světu, až...
V Austrálii pravidelně pořádají setkání automobilových nadšenců pod názvem Rotary Revival. Událost je přístupná pro všechny fanoušků automobilů, ale aby se člověk mohl zúčastnit se svým vozem, musí mít rotační motor. Nehraje roli značka vozu, model, styl, výkon, ale důležité je mít pod kapotou Wankel.
První setkání se stalo hitem, a tak vznikla široká komunita nadšenců, kteří na Rotary Revival pravidelně jezdí. Osloveni byli postupně i lidé, kteří s rotačními motory závodí ve sprintech, aby se zúčastnili a předvedli, co jejich stroje dovedou. Z prvního setkání, kam přijelo 109 aut, se dvakrát ročně pořádaná akce s účastí tisíců lidí.
Poslední ročník s pořadovým číslem šest se odehrál v neděli 3. prosince 2017 na závodní dráze Sydney Motorsport Park. Jedna z disciplín si ale vyžádala jednu oběť, naštěstí ne lidskou. Řidič Mazdy Familia (později známá jako Mazda 323) v soutěži o nejhlasitější automobil tak dlouho hnal motor do otáček, až se v 10 000 otáčkách za minutu něco pokazilo.
Motor žluté Familie z počátku 70. let s upraveným motorem ke spokojenosti všech zúčastněných zvyšuje otáčky, řidič chvilkami prošlapuje plynový pedál až na podlahu. V nejvyšších otáčkách se z ničeho nic rozletí kovové zbytky Wankelu, kapota motoru schytá ránu, až se nadzvedne a vše utichne. Nejhorší pocit, jaký může řidič zažít. Kamera po chvíli ukáže, že z Wankelu zůstala jen hromádka zbytků, stačí zamést.
Možná by bylo poučné zjistit, jaký hluk Mazdě naměřili a jestli majitel dostane nějakou výhru jako cenu útěchy. Někteří tvrdí, že rotačním motorům se musí přijít na chuť, po zhlédnutí přiloženého videa to bude o něco složitější. Vzhledem k okolnostem ale můžeme být rádi, že nikdo nebyl zraněn...









Tahle krásná stará Mazda s upraveným Wankelem přišla o motor. Chudák auto, její srdce znělo v 10 tisících otáček opravdu zajímavě
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před hodinouPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 2 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB