Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Podle Mercedesu je zvuk nových V6 turbo pro Formuli 1 sladký, podle šéfa Ferrari tragický
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéfovi vývoje motorů Mercedesu pro Formuli 1 se prý během prvních testů nových šestiválců rozlil po tváři široký úsměv. Je ovšem první a zatím i jediný.
Letošní sezóna Formule 1 je zřejmě pro další spoustu fanoušků královské motoristické disciplíny tou poslední. Důvodem je řada nových technických omezení, které další rok vejdou v platnost a mimo jiné počítají i s nahrazením současných atmosférických 2,4litrových osmiválců přeplňovanými 1,6litrovými motory V6. Jejich nedostatků bude jistě více, podle principála F1 Bernieho Ecclestonea ale především znějí tragicky, s čímž souhlasí i šéf Ferrari Luca di Montezemolo. A to i když se jedná o pohonné jednotky z jeho vlastní stáje.
Co není dobré pro vybraná ouška prezidenta italské značky ale může být zajímavé pro jiné. Šéf vývoje motorů Mercedes F1 Andy Cowell totiž aktuálně prohlásil, že šestiválce doplněné turbodmychadlem nejenže nejsou tragédií, dokonce se mu i v případě zvukového projevu zamlouvají. Sice prý nejsou tak hlasité, znějí ovšem „sladce”. „Měl jsem tu čest být přítomen prvnímu nahození motoru, přičemž během chodu se mi po tváři rozlil velký úsměv,“ prohlásil Cowell po prvních testech. A Cowelovi je přeplňování vůbec sympatické, jako přednost neopomněl zmínit ani poněkud jednoznačnější fakta - nižší hmotnost agregátů a vyšší výkon, který budou s to navzdory až směšnému objemu ze svého nitra vydolovat.
Bude tedy ještě zajímavé sledovat, jak se celá věc nakonec vyvine. S prvními videy s prototypy monopostů s šestiválcovými agregáty nebo alespoň samotnými motory můžeme počítat již letos a zejména v případě zvuku jsme na jejich projev docela zvědavi. Pak se uvidí, zda je na místě přiklonit se spíše na stranu Ferrari, nebo Mercedesu. Jisté tušení ale již máme, stačí si poslechnout odlišný projev silničních motorů, shodou okolností právě těchto dvou výrobců, v srovnání Pagani Huayra a Ferrari F12 Berlinetta. Pagani může být setsakra dobré auto, jeho srdce ale vedle obdobné jednotky Ferrari zní jako zmírající maratónský běžec...







Přeplňované motory V6 se příští rok stanou nedílnou součástí světa Formule 1. Mají prý přinést více výkonu, ale také méně otáček a horší ovladatelnost. Diskutabilní je nyní ovšem hlavně jejich zvuk
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva