Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Polaris Slingshot má problémy se zákonem, není to ani auto, ani motorka
22.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V několika amerických státech, nově v Connecticutu, nelze tříkolku Polarisu registrovat, protože to není ani auto, ani motorka. Legislativa dozná úpravy.
O tříkolce Polaris Slingshot jsme už psali, představila se letos v létě a rovnou šla ve Spojených státech, své domovině, do prodeje. Základní model tam přijde na zhruba 400 tisíc korun a nabídne 2,4litrový benzinový čtyřválec z produkce General Motors, který produkuje 175 koní a 220 Nm točivého momentu. Na 764 kilogramů hmotnosti to jsou zajímavá čísla.
Slingshot je ale tříkolka a původně měla být registrovatelná jako motocykl. Jenže má tři kola a volant, ne dvě kola a řidítka, což je v některých státech legislativně na obtíž - není možné Slingshot registrovat. K Marylandu, Havaji a Indianě přibyl nově také Connecticut. Vyjádření tamního vedení dopravních inspektorátů znělo, že Slingshot vykazuje ovládací prvky automobilu, proto nemůže být motorkou.
Podobný problém byl i v Texasu, kde úřady říkaly, že motocykl musí mít sedlo, nikoliv sedadla jako auto, která má Slingshot. Tam se však prý už zádrhel podařilo vyřešit, půjde o to, jak bude nazvána kategorie, do níž se nový stroj zařadí. Firma Polaris údajně spolupracuje se všemi dotčenými státy na úpravě legislativy tak, aby jejich stroj mohl legálně jezdit po silnicích. „Nemyslím si, že to bude problém. Máme podporu několika senátorů a zastupitelů v Kongresu. Může to chvíli trvat, ale podaří se to,” uvedl Damon Libby, jeden z connecticutských dealerů Polarisu. Texaský úspěch hovoří podobně.
Polaris Slingshot však nebude jedinou tříkolkou, která bude z případné úpravy těžit. Po změně legislativy, přesněji pravděpodobně vytvoření nové kategorie na pomezí auta a motorky, se bude do Connecticutu moci exportovat také britský Morgan Three-Wheeler. Ten funguje na podobném principu jednoho kola vzadu a dvou vepředu ovládaných volantem v částečně otevřeném kokpitu se sedačkami podobnými těm ve čtyřkolých autech, jen sází na retrodesign.






















Tříkolka Polaris Slinshot je v prodeji od léta, v některých státech ale má problémy s legislativou, protože to není ani motorka, ani auto
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
