Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 dostane KERS a vystřelovací kapotu
17.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani nové Porsche 911 neujde novým ekologickým a bezpečnostním prvkům. Implementaci lehkého hybridního pohonu lze vnímat různě, vystřelovací kapota zmírňující následky srážky s chodcem se ale jeví být jako holý nerozum.
Zajímavé novinky dorazily z Züffenhausenu. Zdá se totiž, že i když si nová generace Porsche 911 uchová veskrze klasické tvary, některá technická řešení se čemukoli tradičnímu notně vzdálí.
Podle zdrojů v automobilce se totiž kompletní modelová řada dočká systému rekuperace brzdné energie, který je ve formuli 1 označován zkratkou KERS. Systém z F1, to zní ohromně sportovně, vůz vybavený KERS ale ve výsledku není ničím jiným než tzv. jemným hybridem, tedy v zásadě konvenčním vozem, který umí „posbírat” část kinetické energie jinak zmařené brzděním a znovu ji použít pro dodatečný pohon kol elektromotorem. A to už tak sportovně nezní. Důvodem pro využití takového řešení ostatně nebude snaha vůz „vysportovat”, ale spíše snížit jeho normovanou spotřebu a přidat se tak k Ferrari v honbě za nižšími emisemi CO2.
Porsche by mělo pro uchování energie zvolit setrvačník, který využívá v závodní 911 GT3 R Hybrid, a nikoli tradičních akumulátorů. Toto řešení má na papíře své výhody i nevýhody, jak bude fungovat v praxi u silničního auta teprve uvidíme. Aby se dodatečné prvky do vozu vešly, bude muset být rozvor náprav prodloužen o plných sedm centimetrů - setrvačník totiž bude „napasován” mezi převodovku a motor.
Energie ze setrvačníku bude přenášena zpět na kola pomocí elektromotoru či elektromotorů jako v případě již zmiňované GT3 R Hybrid. Jakým výkonem by mohl resp. mohly disponovat není v tuto chvíli jasné, spekulace ale hovoří o tom, že i přes použití motoru 3,4 H6 o výkonu 350 koní pro základní Carreru bude zrychlení na stovku činit 4,7 sekundy, tedy méně než u dnešní, silnější Carrery S.
Tento systém ale není jedinou významnou, euronormami vynucenou novinkou, které se 911 dočká. Mnohem kontroverznější než hybridní pohon bude vystřelovací kapota, jenž vůz též dostane. Důvod? Větší ohleduplnost vozu při střetu s chodcem - kapota při podobné srážce změní svou polohu a vystaví tak pěší menšímu riziku zranění. Přes veškerý respekt ke snaze omezit následky případné srážky automobilu s člověkem je něco podobného u vozu jako Porsche 911 přinejmenším pochybné. Nevíme, ke kolika srážkám chodců s 911 ročně dojde, pochybujeme ale o tom, že by to bylo něco tak častého, aby mělo smysl podobným systémem zatěžovat sto procent vyrobených, dosud vcelku účelných sportovních vozů.
Zatímco instalace „jemně hybridního pohonu” do všech 911 je stále spekulací, jakkoli věrohodnou, vystřelovací kapota se zdá být jistotou. Porsche si totiž toto řešení nechalo k 5. květnu patentovat a zřejmě by to neudělalo, pokud by jej nechtělo v 911 použit.
Uvidíme, s čím se nová 911 s poněkud nečekaným interním označením 991 (dnešní má 997) nakonec vytáhne. Zdá se ale, že další ústup od tradičních řešení je neodvratný.






Porsche 911 997 v provedení GTS, které je jednou z labutích písní současné generace
Zdroj: Espacenet.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 Mandalika: Gonzalez diskvalifikován včera 13:32
- Vítězem Rookie Aldeguer včera 10:06
- Moreira vyhrál na Lomboku, Salač out včera 10:02
- Moto3 Lombok: Červené vlajky – Rueda na KTM mistrem světa včera 10:00
- Sprint vyhrál Bezzecchi, 7. M. Marquez 4.10.2025
Nejnovější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 10 hodinamiZa nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
včeraSympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
včeraVW se v nouzi zbavuje zaměstnanců, jak to jen jde. Letos pro pochybení ukončil poměr 548 lidem, další tisíce jsou „v podmínce”
včeraPeugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.05. 19:39 - řidičBOB
- Přepis auta z Německa 10.05. 19:15 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam
- IT poradna 10.05. 14:20 - pavproch
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- BMW Divize 10.05. 06:26 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 10.04. 11:32 - jerry