Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0: uspěje tentokrát na Nürburgringu?
18.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu Porsche opět připravilo model 911 GT3 R s hybridní úpravou. Uspěje letos ve verzi 2.0?
Loňských 24 hodin na Nürburgringu bylo dějištěm premiéry závodní verze modelu 911 GT3 R vybavené o hybridními technologiemi. Přestože vůz závod nakonec nedokončil, byla jeho účast pro Porsche úspěchem - GT3 R Hybrid většinu času vedla ve své kategorii. Proto se letos vrací ve verzi 2.0 s cílem nejen dojet, ale hlavně zvítězit.
Jedním z hlavních cílů při vývoji druhé verze bylo vylepšit účinnost pomocné hybridní soustavy tak, aby při minimálně zachování dynamických parametrů došlo ke snížení spotřeby paliva. Při vytrvalostních závodech totiž hrají roli i zastávky pro tankování a i kdyby byla za celých 24 hodin ušetřena jedna jediná, může to znamenat rozdíl mezi vítězem a poraženým.
Hlavním zdrojem pohonu je vzadu umístěný šestiválcový boxer o objemu 4 litry, jehož výkon vrcholí na hodnotě 470 k. Tomu pomáhají dva elektrické motory pohánějící přední kola, jejichž kombinovaný výkon je dalších 200 k. Nejsou v zápřahu trvale, zásoba energie pro jejich pohon je velmi omezená. Vystačí pouze na několik sekund. V závislosti na zvoleném programu je tato výpomoc aktivována automaticky po plném stlačení plynu nebo to ovladačem na volantu provede pilot manuálně. Hlavním účelem je pomoci usnadnit předjíždění nebo výjezd ze zatáček.
Stejně jako loni je energie pro pohon elektromotorů uložena v podobě mechanické energie rotujícího setrvačníku, který se může otáčet rychlostí až 40 000 1/min. Ten je společně s dalšími komponenty uložen k boxu z uhlíkových vláken, který je umístěn na místě sedadla spolujezdce. Zásluhou vylepšení je celý tento systém ve srovnání s loňským rokem o 20 % lehčí. O 50 kg poklesla také celková hmotnost vozu, ten nyní váží 1 300 kg.
Zcela nový je kokpit. Drtivá většina ovládacích prvků je u verze 2.0 umístěna na volantu a řidič je tak má všechny hezky před sebou. Zbytek tlačítek zůstal na středové konzoli.
O víkendu 23. - 26. června uvidíme, jak se novému hybridu bude dařit. Právě tehdy se totiž odehraje letošní ročník čtyřiadvacetihodinovky v tradičním „Zeleném pekle”.
Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva