Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991 GT3 ukazuje na videu, jak funguje aktivní natáčení zadních kol
13.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové video nejlépe odhaluje, jak umí nová gététrojka aktivně zatáčet zadními koly. Mezi produkčními modely Porsche si tímto vynálezem vysloužila prvenství.
Poslední generace GT3 je technologicky velice našlapaný vůz, který zvládne v rekordním čase zpráskat okresku, ale také vyrazit na okruh, kde se nezalekne ani o dost ultimativnějších aut. Je dokonce tak žhavým zbožím až jí z toho občas šlehají plameny z motorového prostoru. K veškerým těm vychytávkám schopným zlepšit časy na oválu jí inženýři u Porsche dali do vínku také aktivní natáčení zadních kol.
Až dosud jsme ale viděli jen animace, jelikož fotografie činnost zadní nápravy stěží zachytí. Pak jsme také mohli spoléhat na pocity těch, kteří už s novinkou měli tu čest. Nové video od Elephant Racing však pohled na tento vynález docela mění a ukazuje, jak funguje v praxi se sundanými koly, posléze i s nimi. A jaký že je jeho účel?
Model vzešlý z nové generace 911 991 má otáčením zadních kol zlepšit stabilitu ve vysokých rychlostech, v těch nízkých zase zajistit menší poloměr otáčení. V praxi údajně funguje následovně. Při rychlostech do 50 km/h se zadní kola natáčejí v opačném směru než ta přední a jakmile dosáhne řidič 80 km/h natočení probíhá ve stejném směru. V obou případech se pohon starají dva servomotory a dochází k vychýlení až o 1,5 stupně.
Na videu si všimněte pracujících ovládacích tyčí a závěsů, které se řídí v závoslosti na natočení volantu, a tedy předních kol. Jen jako připomínku dodejme, že GT3 pohání 3,8litrový šestiválcový boxer o výkonu 475 koní. Zadní náprava se samosvorem je poháněna prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK, jelikož manuál již v nabídce bohužel není. Z klidu na stokilometrovou rychlost umí tenhle divoch za zhruba 3,5 sekundy, přičemž legrace skončí při dosažení 315 km/h.
Porsche 911 GT3 991

































Porsche GT3 umí dělat divy na okruhu i na silnici. Občas umí dokonce i zahořet
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 9 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 4 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
před 6 hodinamiElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
před 7 hodinamiUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
před 9 hodinamiVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva