Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche zastavilo dodávky hořících GT3 a majitelům vzkázalo, ať raději nejezdí
21.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Obavy z toho, že nejde jen o náhodu, jsou potvrzeny. Vznětlivé 911 GT3 991 znamenají zastavení dodávek nových vozů i varování stávajícím majitelům nevyjíždět.
Hoří mi Porsche, má panenko. Inženýři u Porsche teď nemají zrovna klidné spaní, protože se poslední generace GT3 stále častěji objevuje v plamenech u silnice. Po více než pěti známých případech samovznícení se německý výrobce sportovních vozů zcela logicky rozhodl pro zastavení dodávek objednaných kusů budoucím majitelům. Potvrdil tak naše domněnky, že to zkrátka musí přijít.
Výrobce tak spolehlivých automobilů si prostě nemůže dovolit podobné fiasko jako třeba Ferrari u modelu 458 Italia, kterému nešlehaly plameny jen z výfuků, ale také z motorového prostoru. Ano, poslední GT3 je navzdory použití převodovky PDK opravdu žhavý vůz, ale hořet z toho nemůže. Zjednávání nápravy tak odstartovalo vyšetřováním příčin požárů, až do jejich objasnění jsou dodávky „stopeny” a stávajícím majitelům přišel dopis, aby s GT3 jednoduše nevyjížděli, dokud neprojdou inspekcí.
Nabídlo jim také odvoz vozu k nejbližšímu dealerovi na vlastní náklady přímo z domova majitele. Automobilka potvrdila, že nejméně dvě poslední „gé-té-trojky“ generace 991 hořely v Evropě, což vedlo k tomu, že provede inspekci na všech stávajících 785 kusech po celém světě. Přitom ovšem také uvádí, že při žádném ze zaregistrovaných požárů nebyl nikdo následkem požáru zraněn.
Bohužel u Porsche ještě nemají analýzu problému vznětlivého motoru dokončenou, problém tedy nebude pravděpodobně vyřešen okamžitě. Spontánní zapalování není u vozu za takové peníze vůbec příjemné, příjemné přeci není ani v nejlevnějším voze na trhu. U něčeho, co umí díky 475 koním jezdit přes 300 km/h v cuku letu a co musí vydržet i dlouhodobější extrémní zacházení na nejobtížnějších okruzích planety jde o zcela nepřípustný problém. Novopečených i stávajících majitelů je nám zkrátka líto, ale snad bude vše brzy vyřešeno.
Takové snímky musejí fandu rychlých aut jedině zarmoutit. Novopečené majitele GT3 o to více
Porsche 911 GT3 991
GT3 je vlastně silničně homologovaným závodním strojem, který má solidních 475 koní a famózní vlastnosti na všech typech silnic. Požár bychom u Porsche čekali nejméně
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva