Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 918 Spyder na novém videu z Nordschleife i s Walterem Röhrlem za volantem
8.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka původně tvrdila, že na Severní smyčce zajela s 918 jen jediné kolo s pevným startem. Jak je ale patrné z nových záběrů, minimálně „neostrých” kol bylo mnohem více.
Zhruba před dvěma a půl lety Porsche pořádalo speciální show na maďarském okruhu Hungaroring. Přítomen tehdy nebyl pouze zcela nový model 911 GT2 RS, ale rovněž testovací jezdec značky Walter Röhrl, který mimo záznam upřímně odpověděl na otázku týkající se hybridních modelů. Jak asi tušíte, nikterak lichotivě. Ten samý člověk ovšem na nejnovějším videu německé sportovní automobilky technologie, jimiž je nejnovější Porsche 918 Spyder vybaveno, nadšeně chválí. Inu, koho chleba jíte...
S ohledem na tvrzení, že hybridní supersport zajel na Severní smyčce Nürburgringu čas 7 minut a 14 sekund jen kvůli jednomu pokusu navíc máme pocit, že té přetvářky je více. Když se totiž na aktuální video zadíváme pozorněji, spatříme na něm britského novináře Chrise Harrise, který společně s Röhrlem ujel (a jak už jsme viděli, nejen s ním) několik kol na sedadle spolujezdce. Porsche a slavný pilot tak rozhodně k pokusu o rekord nepřistupovali nepřipravení. I exemplář, ve kterém Walter Röhrl novináře vozil, byl totiž odlehčenou verzí Weissach osazenou běžnými silničními pneumatikami Michelin.
Znamená to ale něco? No, přinejmenším nic nového. Je stále jasnější, že bez hybridních technologií pod kapotou by Porsche 918 Spyder zajelo slavný okruh přinejmenším stejně rychle, ne-li ještě rychleji, neboť v tu chvíli by nabídlo hmotnost 1 280 kg kombinovanou se silou 580 koní. Tedy poměr 453 koní na tunu. V případě dvou elektromotorů na palubě a paketu Weissach pak sice nabízí poměr 484 k/t, ovšem jen na úvod 21kilometrového okruhu. Jakmile se baterie vyčerpají, 400 kg drátů, cívek a vodičů již povětšinou pouze zdržuje, na jejich udržení v permanenci rekuperace kinetické energie nemůže stačit.
Nepochybujeme ale o tom, že všem 918 budoucím majitelům je to jedno. Jak jsme se totiž nedávno dozvěděli od Range Roveru, movití zákazníci hybridní technologie prostě chtějí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 7 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 8 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 10 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 11 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub