Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 918 Spyder na novém videu z Nordschleife i s Walterem Röhrlem za volantem
8.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka původně tvrdila, že na Severní smyčce zajela s 918 jen jediné kolo s pevným startem. Jak je ale patrné z nových záběrů, minimálně „neostrých” kol bylo mnohem více.
Zhruba před dvěma a půl lety Porsche pořádalo speciální show na maďarském okruhu Hungaroring. Přítomen tehdy nebyl pouze zcela nový model 911 GT2 RS, ale rovněž testovací jezdec značky Walter Röhrl, který mimo záznam upřímně odpověděl na otázku týkající se hybridních modelů. Jak asi tušíte, nikterak lichotivě. Ten samý člověk ovšem na nejnovějším videu německé sportovní automobilky technologie, jimiž je nejnovější Porsche 918 Spyder vybaveno, nadšeně chválí. Inu, koho chleba jíte...
S ohledem na tvrzení, že hybridní supersport zajel na Severní smyčce Nürburgringu čas 7 minut a 14 sekund jen kvůli jednomu pokusu navíc máme pocit, že té přetvářky je více. Když se totiž na aktuální video zadíváme pozorněji, spatříme na něm britského novináře Chrise Harrise, který společně s Röhrlem ujel (a jak už jsme viděli, nejen s ním) několik kol na sedadle spolujezdce. Porsche a slavný pilot tak rozhodně k pokusu o rekord nepřistupovali nepřipravení. I exemplář, ve kterém Walter Röhrl novináře vozil, byl totiž odlehčenou verzí Weissach osazenou běžnými silničními pneumatikami Michelin.
Znamená to ale něco? No, přinejmenším nic nového. Je stále jasnější, že bez hybridních technologií pod kapotou by Porsche 918 Spyder zajelo slavný okruh přinejmenším stejně rychle, ne-li ještě rychleji, neboť v tu chvíli by nabídlo hmotnost 1 280 kg kombinovanou se silou 580 koní. Tedy poměr 453 koní na tunu. V případě dvou elektromotorů na palubě a paketu Weissach pak sice nabízí poměr 484 k/t, ovšem jen na úvod 21kilometrového okruhu. Jakmile se baterie vyčerpají, 400 kg drátů, cívek a vodičů již povětšinou pouze zdržuje, na jejich udržení v permanenci rekuperace kinetické energie nemůže stačit.
Nepochybujeme ale o tom, že všem 918 budoucím majitelům je to jedno. Jak jsme se totiž nedávno dozvěděli od Range Roveru, movití zákazníci hybridní technologie prostě chtějí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 4 hodinami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 6 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
