Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Cajun dostane diesel Audi s 313 koňmi
20.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Do éteru postupně pronikají další informace o menším z SUV automobilky Porsche. Ty nejnovější hovoří o tom, že Cajun dostane i přes své kompaktní rozměry silný naftový třílitr Audi.
Již před několika měsíci Porsche oficiálně potvrdilo, že na přelomu let 2012 a 2013 dostane na silnice menší SUV s poněkud nenápaditým jménem Cajun. Později jsme se mohli dozvědět třeba to, že vůz bude pojat sportovněji než Audi Q5, ze kterého technicky vzejde, od té doby ale panuje kolem mladšího bratra Cayenne takřka hrobové ticho. O nejlevnějším Porsche zase začalo mluvit až v posledních dnech.
Zasloužily se o to zprávy, které hovoří o tom, že menší Cajun by měl být osazen velmi výkonným dieselem. Malý kříženec by měl tak adoptovat jako pohonnou jednotku třílitrový diesel Audi, který si nedávno odbyl svou premiéru v novém Audi A6 Avant. V případě Cajunu by se měl pochlubit naladěním na 230 kW (313 koní) výkonu a 649 Nm točivého momentu.
Přes všechna negativa si naftové motory své místo v podobném typu automobilu lehce ospravedlní. Současná pohonná jednotka Audi používaná v dieselových Porsche má výkon pouze 184 kW (250 koní), což je dosti málo, uvážíme-li, že více nabízejí třeba i „tuctovější” modely konkurenčního BMW. Kde všude se nový motor před uvedením Cajunu na trh ještě objeví je zatím předčasné spekulovat, včera jsme ale v souvislosti s informacemi o novém Audi Q4 psali o tom, že by to měly být jen ta lepší, rozumějte sportovněji pojatá SUV značky a výchozí Q5 by měla zůstat u standardního třílitru s jedním turbem. Vzhledem k tomu, že třeba i BMW X3 a X5 třistakoňovoý šestiválcový diesel nabízí, předpokládáme, že se i v Q5 dříve nebo později objeví.
Tradiční fanoušci Porsche jistě nesou přibližování nabídky automobilky směrem k výtvorům značky Audi s nelibostí, tím spíše pokud má být výsledkem další SUV, které se k dlouho raženým hodnotám züffenhausenské firmy vůbec nehodí. Ale nechme se překvapit, jak se výrobce s výjojem Cajunu popere, snad od něj můžeme čekat více než od relativně nudného Audi Q5.



Nový Cajun by podle všech dosavadních zvěstí měl vypadat jako zmenšenina druhé generace Cayenne, kterou můžete vidět na snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 3 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 5 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 6 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 8 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva