Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche Panamera Turbo ukázalo M760Li, že být nejrychlejším BMW není zase tak moc
4.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud nějaké auto platí za nejrychlejší a nejvýkonnější BMW dneška i celé historie, je to slušná devíza. Znamená ale něco v klání s Porsche Panamera Turbo?
Pokud přijde řeč na dynamiku, nemá BMW M760Li xDrive v rámci mnichovské automobilky konkurenci, tedy alespoň do chvíle, než jej bude možné reálně srovnat s novou M5. Nedávno jsme vám ukázali, jak snadno si poradí i s M3 Competition, která dříve porazila ve sprintu všechna ostatní BMW M.
Je to skutečně pozoruhodně rychlý stroj, za což vděčí hlavně motoru 6,6 V12 s výkonem až 610 koní. S dvanáctiválcovým twin-turbem je spojen osmistupňový automat a pohon všech kol, takže zrychlení na stovku se tak odehraje za 3,7 sekundy, maximálka pak může po volbě paketu M Driver's Package vzrůst až na 305 km/h.
To je vážně hodně, ale znamená to něco ve srovnání s limuzínou - dobře, liftbackem - ještě prestižnější značky? Přesouváme se do Zuffenhausenu k Porsche, kde vyrábí Panameru Turbo. Ta se zdá být slabým soupeřem, ve vínku má „jen“ osmiválec, který na všechna čtyři kola přeposílá 550 koní. Nižší výkon než u BMW je ovšem spojen s nižší hmotností, načež Porsche nakonec zvládá stovku o desetinu rychleji, zatímco v rámci maximálky pokoří metu o jeden kilometr vyšší.
Takové jsou alespoň technické parametry, jaký je ovšem rozdíl v reálu? Nebudeme vás zbytečně napínat, Porsche nechalo BMW potupně v prachu, přestože M760Li měla daleko lepší odpich z místa. Nicméně Panamera během chvíle převzala vůdčí roli a náskok budovala i ve stále rychlejším tempu. Zpoza volantu přitom nešlo o žádné drama.
M760Li tedy je nejrychlejší BMW, ale na Porsche Panamera zkrátka nemá. A to byla soupeřem verze Turbo, v Zuffenhausenu dělají ještě provedení Turbo S E-Hybrid, které produkuje až 680 koní... Zůstaneme-li ovšem u dnešních soupeřů, dodáme, že mnichovský vůz stojí 4 738 500 Kč, ten ze Zuffenhausenu pak 4 280 000 Kč. Lepší dynamiku tak dokonce dostanete levněji, i když řada 7 má i jiné klady, jak vám srovnání též ukáže...








Pohledem kamery nechalo Porsche BMW dalece za sebou, s ohledem na technické parametry až pozoruhodně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
