Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche pozastaví dodávky modelu 911 GT3, kvůli obavám ze samovznícení
18.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zdá se, že jen u italských superaut v plamenech nezůstane. Do této rizikové party se přidává i Porsche s modelem GT3 991, nyní se chystá pozastavit dodávky.
Byli jsme příjemně překvapení, že se německý výrobce navzdory protěžování dvouspojkových převodovek PDK přemýšlí nad manuální skříní pro chystanou extrémnější variantu GT3 RS. Zároveň nás ale také zaskočilo, proč jejich auta, respektive poslední generace GT3 stále častěji objevuje v plamenech u silnice. Že by to byl nějaký nový způsob propagace nebo by poslední GT3 byla tak žhavá? Tak to opravdu nebude.
V minulosti měly podobné problémy italské automobilky a někteří majitelé jejich vozů na to bohužel doplatili. Z těch posledních vzpomeneme třeba Ferrari 458 Italia, kterému nešlehaly plameny jen z výfuků, ale také z motorového prostoru. U Porsche, které má pověst výrobce nejspolehlivějších automobilů, si nic podobného nemohou dovolit. V posledních několika týdnech shořelo už minimálně pět kusů GT3, o kterých se ví. Proto se tedy chystají pozastavit dodávky „gététrojky“ a zjednat nápravu.
Spontání zapalování není u vozu za takové peníze vůbec příjemné, příjemné není ani v nejlevnějším voze na trhu, natož pak u něčeho, co umí díky 475 koňím jezdit přes 300 km/h v cuku letu a co musí vydržet i dlouhodobější extrémní zacházení na nejobtížnějších okruzích planety. Možná jsou na vině některé technické vychytávky, které nebyly dotaženy k dokonalosti, kdo ví.
Pokud se značce podaří problém vyřešit, v což všichni jistě doufají, pak se dá očekávat velká svolávací akce. Rozhodně však nezávidíme strach novopečených majitelů, kteří by se teď měli do zpětných zrcátek koukat pokud možno každou chvilku nebo by měli svojí novou chloubu raději do vyřešení situace raději nechat v garáži bez nastartovaného motoru. Zlověstnou zprávou je prý nápis palubního počítače „Low oil pressure“ či podivné zvuky z motorového prostoru následované dýmem. V druhém případě ale bývá už pozdě...


Takové snímky musejí fandu rychlých aut jedině zarmoutit. Novopečené majitele GT3 o to více
Fotogalerie Porsche 911 GT3 991
Nové Porsche 911 GT3 dorazilo s výkonem 475 koní, řiditelnou zadní nápravou a převodovkou PDK, díky čemuž je prý rychlejší nejen na Nordschleife
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva