Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche prý „vážně zvažuje”, že by 911 GT3 nadělila manuál. Ovšem jen ve verzi RS
15.2.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejnepochopitelnějších kroků loňského roku, vybavení nové generace 911 GT3 pouze automatickou převodovkou, nakonec možná dojde nápravy, alespoň částečné.
Pokud některá z automobilek nabízí dlouhá léta bok po boku pro určitý model manuální i automatickou převodovku a dojde k závěru, že se ta manuální prodává málo na to, aby mělo smysl jí dále nabízet, dá se to pochopit. Ani v takovém případě sice situace není jednoznačná, neboť pro image vozu může mít podstatně větší prospěch pár procent nadšených řidičů toužících po manuálu, než větší počet často „nenadšených konzumentů” preferujících samočinné řazení, ale aspoň v Excelu to smysl dává.
Pokud se ale Porsche rozhodne pro model 911 GT3 nabídnout v nové generaci jen a pouze automat, aniž by kdykoli předtím byl pro tento vůz k dispozici, ještě o rok předtím říká, že dostane znovu pouze manuál, později svou otočku o 180° vysvětluje arogantními prohlášeními a odmítá své rozhodnutí korigovat před nemalým množstvím stěžujících si zákazníků předchozích generací, smysl to prostě nedává. Už několikrát se mluvilo o tom, že Porsche neustojí tlak hlavně amerických zákazníků a i když se zatím nic hmatatelného nestalo, nakonec se možná opravdu stane.
Zmiňují se o tom kolegové z Car and Driver, podle jejichž zdroje Porsche navzdory jiným zkazkům „silně zvažuje”, že by 911 GT3 nakonec manuál dostala. Nemá se jej ale dočkat ve „standardním” provedení, nýbrž ve verzi GT3 RS, která podle jiných zpráv přímé řazení též dostat neměla.
Samozřejmě nevíme, zda se tyto zvěsti zakládají na pravdě, na rozdíl od jednání Porsche ale smysl dávají. Na světě existuje jen málo jiných vozů, u kterých jsme si stoprocentně jisti, že nevybavit je manuální převodovkou je pro výrobce čistou ztrátou. Navíc v případě verze, u níž automobilka šetří i gramy nahrazením plastového loga nálepkou, se zdá být preference o desítky kilogramů lehčí manuální převodovky zcela logické...
Porsche 911 GT3 absencí manuálního řazení nesporně trpí, verze RS by nemusela
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 4 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024 - Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024 - Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, na svou cenou předvádí neskutečné věci
9.4.2024 - Bizár dne: Ojeté Porsche Taycan koupíte po obří ztrátě hodnoty levněji než Audi e-tron GT, které z něj vzešlo
9.4.2024 - Audi se začíná loučit s další ze svých legend, model S3 dostal zřejmě poslední inovace před smrtí
9.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva