Poslední Porsche bez turba na Autobahnu ohromí i tím, jak mu za 60 sekund klesne dojezd

Porsche i v roce 2021 dokáže do prodeje vypouštět modely s motorem bez nuceného plnění a toto je ten zatím poslední z nich. Krásně zní i jede, líbit se ale bude i pumpařům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Poslední Porsche bez turba na Autobahnu ohromí i tím, jak mu za 60 sekund klesne dojezd

17.7.2021 | Petr Miler

Poslední Porsche bez turba na Autobahnu ohromí i tím, jak mu za 60 sekund klesne dojezd

/

Foto: Porsche

Porsche i v roce 2021 dokáže do prodeje vypouštět modely s motorem bez nuceného plnění a toto je ten zatím poslední z nich. Krásně zní i jede, líbit se ale bude i pumpařům.

Asi nejprestižnější německá automobilová značka letos v únoru představila novou 911 GT3 a leckdo si mohl myslet, že trochu zapomněla, v jaké době žijeme. Auto má atmosféricky plněný motor, manuální převodovku, pohon zadních kol, no co to je? Podle nás slast a je třeba smeknout před německými techniky, že tohle všechno dokázali dostat do prodeje v roce 2021, kdy se nijak neelektrifikovaná novinka zdá být nemožnou věcí, natož pak i nepřeplňovaná.

Samozřejmě, protáhnout takový vůz homologačními pravidly nemusí být tak samo o sobě složité, náročně je udělat to tak, aby fungoval, aby byl žádoucí tím, co umí, nikoli jen tím, čím je. A to podle všeho nová 911 GT3 zvládá velmi dobře, neboť navzdory „nevhodnému” způsobu pohonu je velmi rychlá i v přímce. A o řidičské podmanivosti v jiných situacích nepochybujeme.

To první nejlépe ukazuje video kolegů z francouzského L'Argusu, kteří novou GT3 prohnali německé dálnici. Video vydá za tisíc slov - auto má akcelerovat na stovku za 3,4 sekundy a rozjet se na 319 km/h, na 100 km/h je ale zjevně bezpečně pod 3 sekundy. A tachometrově se rozjede až na 330 km/h, což oněch 319 km/h nejméně bude. Navíc za úžasného zvuku a v mžiku, více než pár desítek sekund na to nepotřebuje.

Úsměvné je ale také vidět, jak rychle u toho spotřebovává palivo. Je to logické, motor ze sebe téměř neustále pumpuje něco kolem 375 kW, tedy vrcholných 510 koní, které nemohou vzniknout z ničeho. A řidič na místo natáčení dojel jistě pomalu, takže během chvíle je z původních 362 km jen 332 km a dojezd v jednu chvíli ubývá tempem tak 1 km za 1 sekundu.

Majitele to ale asi trápit moc nebude a doplnit energii je tady na chvíli, za 5 minut můžete po zastávce u čerpací stanice jet dál. Představte si ale elektromobil při jízdě spotřebovávající třeba 350 kW. Taková Tesla se 100kWh bateriemi by i při 90% efektivitě elektromotoru (což při takovém zápřahu nejspíše nebude reálné) vybila za 15 minut a Model S Plaid má 820 kW pořád se 100kWh akumulátory. Kdyby tento výkon využívala pořád se stejnou efektivitou, vybije se za 6,5 minuty. A dobíjení je minimálně na mnoho desítek minut, když se vše sejde. To jen tak pro srovnání využitelnosti výkonu podobných aut s různými typy pohonu.


Poslední Porsche bez turba na Autobahnu ohromí i tím, jak mu za 60 sekund klesne dojezd - 1 - Porsche 911 GT3 2021 prvni oficialni sada 02Poslední Porsche bez turba na Autobahnu ohromí i tím, jak mu za 60 sekund klesne dojezd - 2 - Porsche 911 GT3 2021 prvni oficialni sada 10Poslední Porsche bez turba na Autobahnu ohromí i tím, jak mu za 60 sekund klesne dojezd - 3 - Porsche 911 GT3 2021 prvni oficialni sada 19
Porsche 911 GT3 působí jako přízrak z minulosti, je ale ryzí současnost. I s atmosféricky plněným motorem je rychlé jako čert, málo paliva ale spotřebovávat jistě nebude. Foto: Porsche

Zdroj: L'Argus@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše