Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025 | Petr Prokopec
Je to na jednu stranu poněkud smutné připomenutí toho, že „když na to máte”, můžete si pořád dopřát skoro cokoli z toho, co je naprosté většině lidí upíráno. Rozpaky vás ale přejdou, až smetánku sporťáků Ferrari a Pagani uvidíte v přímém souboji.
Soustavně uvádíme, že sportovní auto nedělá pouze zrychlení v přímém směru. Zaznělo to naposledy včera v souvislosti s Dodgem Charger, poukázat na to musíme i při srovnání dvou dvanáctiválcových italských extrémů, jakými jsou Ferrari Daytona SP3 a Pagani Huyara BC Roadster. Každý z těchto vozů stojí přes 100 milionů korun, oba vyšly majitele skoro na čtvrt miliardy. A přesto žádný z nich neohromuje až tak ohromujícím zrychlením v přímém směru.
Pokud právě o tom toužíte takové, můžete si koupit Teslu Model S Plaid za asi třicetinovou cenu. Do takového auta bez problémů naskládáte rodinu i s jejími zavazadly, přesto se na stovku umí rozjet za 2,1 sekundy a čtvrtmíli dá za přibližně 9 sekund. Ve srovnání s tím jsou oba Italové pomalu „plečkami“, neboť ten rychlejší zvládnul urazit 400 metrů až za 10,6 sekundy. Druhý pak dokonce potřeboval ještě o šest desetin navíc. Hlavně proto, že jeho řidič měl velké problémy přenést 802 koní na poměrně jemný asfaltový povrch.
Protože má Daytona SP3 na kontě výkon 840 k, je evidentní, že v tomto srovnání mělo Ferrari navrch. To je poměrně překvapivé, neboť výkon Pagani není zase tolik nižší. A jakkoli je Huayra otevřeným vozem, na kontě má hmotnost jen 1 360 kg vedle 1,6 tuny u Ferrari. Přesto je to ve finále zase vzpínající se koník, kdo vítězí i v rámci brzdění. Na druhou stranu, pokud jeho řidič startuje soutěž v deceleraci, má ten druhý logicky horší reakce.
Ať tak či onak, v rámci akcelerace by i horší reakce majitele Tesly nakonec vedla k tomu, že by Model S Plaid konkurenci rozcupoval. Přesto je to ve finále hlavně Ferrari, po kterém by sáhla většina lidí, pokud by mohla volit bez ohledu na finance. Jakkoli nadmíru početný tábor by zvedl ruku i pro Pagani. Oba totiž vzbuzují žádostivost svým vzhledem, zvukem či zkrátka exkluzivitou. Na druhé straně je pouze ono zrychlení.
Na něco takového poukazujeme již delší dobu, hlavně pak na rizika z toho plynoucí. Pokud se totiž z excelování v jedné disciplíně stane pomalu standard, lidé na ni přestanou brát ohled. Právě v ten moment ovšem začnou v daleko větší míře vnímat zbytek. A tady jim poníci zvládající jen jeden trik nemají co nabídnout. Právě proto se bohatí upínají na auta, jako jsou tato dvě. A nemají problém za ně platit stamiliony.



Ferrari Daytona SP3 je sice těžší než soupeř od Pagani, přesto však vítězí při akceleraci i deceleraci. Foto: Ferrari



Huayra BC Roadster má zjevně velké problémy s přenosem výkonu na silnici, i tak je radost na ni pohledět v akci. Foto: Pagani Automobili
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
Šéf Fordu se bojí, že prodeje elektromobilů teď zkolabují až na polovinu, neví, co bude dělat s nevyužitými fabrikami
1.10.2025
Do dražby jde sbírka snad všech nejlepších BMW M, která kdy vznikla, všechna se mohou prodat klidně za 1 Kč
1.10.2025
Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
2.10.2025
Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
2.10.2025
Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
2.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
