Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Prototyp prvního SUV Ferrari se marně snažil skrýt před kamerou, naháněli ho po Maranellu
3.1.2022 | Petr Prokopec
Ferrari stále méně skrývá pokračující vývoj auta, které se k jeho tradicím pranic nehodí. Co ale na první pohled vypadá jako zakamuflované Ferrari, je pořád Maserati napěchované jen technikou vzpínajícího se koníka.
O vůbec prvním SUV od Ferrari se začalo mluvit již dlouho předtím, než italská automobilka potvrdila, že něco takového skutečně vyrobí. Spekulace na jedné i váhání na druhé straně nicméně lze pochopit. Velká část zákazníků totiž dnes míří právě ke zvednutým podvozkům, což je nicméně věc, která k maranellské značce jde jako rýže ke steaku. Ovšem poté, co moderním trendům podlehlo Lamborghini, Maserati či Bentley a Rolls-Royce, se zdráhavosti zbavilo i Ferrari. Nejpozději v roce 2023 by tedy měl model s už potvrzeným jménem Purosangue dorazit.
Že Italové po této cestě pokračují, potvrzuje i nejnovější video, na kterém byl zachycen maskovaný prototyp. Youtuber známý pod přezdívkou Varryx nicméně při jeho natáčení poměrně riskoval, neboť Ferrari je známo tím, že pokud se mu něco nelíbí, pak dotyčné zkouší velmi tvrdě potrestat. A povětšinou má i úspěch, jak dokazují verdikty soudů, které klidně potrestají zákazníka značky, pokud si na vlastním Ferrari nafotí třeba boty, a tak zpropaguje i jinou značku.
V tomto ohledu si Varryxovi nic nehrozilo, ovšem je třeba pamatovat na věci typu GDPR, stejně jako na skutečnost, že palubní kamery jsou na mnoha místech nelegální. Záznam i pronásledování maranellského SUV tedy končí v momentě, kdy youtuber objeví na silnici policii. Z videa se přitom může zdát, že před sebou máme skoro hotové auto s maskováním, ve skutečnosti jde ale pořád o tzv. mulu, tedy upravené Maserati Levante, ve kterém Ferrari testuje techniku své novinky. I tak je z prototypu zjevné, že Ferrari bude v případě svého prvního vozu s přizvednutým podvozkem kráčet trochu jinou cestou než zbytek světa. Ač mu udělí vyšší stavbu karoserie, zemi se zas až tak moc nevzdálí.
Italové totiž touží hlavně po praktickém modelu, nikoliv po takovém, který by narušil vnímání značky jakožto výrobce těch nejlepších sporťáků na světě. Purosangue proto sice nabídne více místa pro hlavu i nohy cestujících na obou řadách sedadel, do terénu jej ale budou brát spíše jen novináři. A to vlastně jen proto, že budou chtít dokázat, co novinka značky zvládne. Samotní majitelé si ale budou užívat hybridní V6 či atmosférický V12 hlavně na silnici, tak jako dnes přímo v Maranellu.




Ferrari se nadále věnuje vývoji svého prvního SUV Purosangue, přičemž vývojové prototypy užívají upravené karosářské panely Maserati Levante. Foto: Adam Šrámek, Autoforum.cz
Zdroj: Varryx@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 4 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 7 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 10 hodinami